کد مطلب: ۷۳۳۲۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک آذر ۱۴۰۱

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک آذر 1401

دنا یکی از خودروهای پرطرفدار بازار شناخته می‌شود. اما قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک امروز در بازار چند است و با چه مشخصات فنی عرضه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دنا یکی از محصولات پرطرفدار ایران خودرو شناخته می‌شود. قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک امروز در بازار خودرو کشور در محدوده 600 میلیون تومان است.

مشخصات فنی دنا

زیر کاپوت دنا پلاس توربوشارژر با همان پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ EF7 TC که قبلاً روی سورن توربو دیده شده بود. اما در برخی قسمت‌ها (نظیر سیستم خنک‌کننده توربو) اصلاحاتی صورت گرفته تا نقطه ضعف‌های نسخه اولیه کمرنگ‌تر شود و خودرو از نظر استهلاک و عدم افت عملکرد، شرایط بهتری داشته باشد.

روی کاغذ اعداد و ارقام مشابه همان سورن توربو است، یعنی در دور 5500 به حداکثر قدرت 150 اسب بخار میرسیم و از دور 2200 الی 4800 چیزی در حدود 215 نیوتن‌متر گشتاور در اختیارمان قرار می‌گیرد. با اضافه شدن توربو سایز رینگ‌ها هم یک شماره بزرگ‌تر شده تا جدا از بحث زیبایی روی انتقال گشتاور ایمن‌تر و پایداری ماشین تاثیر بگذارد.

آن‌گونه که خودروبانک نوشت، مهم‌ترین تفاوت در بحث سیستم انتقال قدرت است. جایی که یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جایگزین مدل 5 سرعته دستی قدیمی شده تا رانندگی با این خودرو وطنی ساده‌تر از قبل گردد. البته دنا پلاس اتوماتیک هم مشابه تمامی خودروهای اقتصادی اتومات، مقداری افت عملکرد را تجربه کرده و با شتاب حدود 1 ثانیه ضعیف‌تر از نسخه دنده‌ای، مصرف سوخت بیشتری هم خواهد داشت. تمامی این موارد به پرت انرژی موجود در سیستم مبدل گشتاور و حدود 38 کیلوگرم وزن بالاتر این ماشین (نسبت به نسخه منوال) مربوط میشوند. با این حال عملکرد کلی دنا اتوماتیک راضی‌کننده است و بخصوص در شتاب ثانویه و حداکثر سرعت تفاوت خاصی میان مدل دستی با اتومات دیده نمی‌شود.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

تعویض دنده‌ها نیز نرم و روان صورت می‌گیرد و مشکل تقه‌زدن برخی رقبا یا تاخیرهای انواع CVT اینجا دیده نمیشوند. ترمزهای چهارچرخ دیسکی ماشین هم در حالت عادی عملکرد قابل قبولی دارند اما بهنگام شتاب‌گیری مقداری ضعیف عمل می‌کنند و در این شرایط باید با احتیاط بیشتر عمل نمود.

متاسفانه این محصول هنوز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی تجهیز نشده و از این رو داخل پیچ‌های تند مقداری ضعیف عمل می‌کند، هرچند در صورت رعایت سرعت مجاز، کنترل خودرو به این راحتی‌ها از دست خارج نخواهد شد. نکته بعدی برقی شدن فرمان خودرو است. این مورد جدا از برداشتن بار از روی موتور، به سهولت رانندگی در شهر نیز منجر شده اما متاسفانه در سرعت‌های بالاتر میزان سفت شدن فرمان کافی نیست و این مورد سطح تسلط راننده را مقداری کاهش خواهد داد.

برای مطالعه بیشتر، خبر تقلب در قرعه‌ کشی ایران‌خودرو صحت دارد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا نمیدن ماشین های تحویل ابان رو

    • ناشناس

      یا خدا، من تحویلی دی هستم. فکر میکردم به موقع میدن.اگر آبان رو ندادن.ماله منو کی میخوان بدن

    • ناشناس

      کل تحویلی های دنا اتومات با یک ماه تاخیرهست
      برامن شهریور ماه بود ولی مهرماه تحویل گرفتم

    • ناشناس

      مال من برج ۸ بود هنوز نگرفتم

  • ناشناس

    مزخرف است

  • ناشناس

    دو ساله توربو دنا دارم خدا وکیلی ماشین خوبیه
    به شرطه اینکه دو جفت تایر خوب زیرش بندازی

  • Ho3in Eblis

    دنا چرا 6 اتومات سرعته وبکیفیت کابین نیست ومورسون کابین ش که خوبه