کد مطلب: ۶۵۵۵۳۳

قیمت روبل امروز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱/ روسیه در انتظار تحریم‌های جدید

قیمت روبل امروز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱/ روسیه در انتظار تحریم‌های جدید

قیمت روبل امروز دوشنبه ۱۱ مهر۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۷۴ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۷۴ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۷۵ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۶۵ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۵۰۶ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۷۱۱ تومان اعلام کرده است.

اروپا تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال می‌کند

به نقل از مهر، رئیس شورای اروپا از بررسی تحریم‌های جدید علیه روسیه در اجلاس سران اتحادیه اروپا که قرار است در پراگ جمهوری چک برگزار شود خبر داد.

به نقل از روسیا الیوم، شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت که رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس خود که ۶ و ۷ اکتبر جاری در پراگ برگزار خواهد شد، تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را بررسی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، میشل در نامه‌ای که برای رهبران اتحادیه اروپا پیش از اجلاس پراگ ارسال نموده اعلام کرد که موضوعات مورد مناقشه در این اجلاس شامل اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، تداوم حمایت نظامی و مالی از اوکراین و نیز بررسی بهترین راهکارها برای حمایت از زیرساخت‌های اروپا درپی تخریب خط لوله انتقال گاز نورداستریم خواهد بود.

وی همچنین افزود که با توجه به تداوم عملیات نظامی در اوکراین، اتحادیه اروپا باید موضع قاطعی را علیه روسیه اتخاذ نماید.

میشل در عین حال گفت که در اجلاس سران اروپا موضوع بحران اقتصادی که این اتحادیه با توجه به افزایش قیمت‌های انرژی و به‌ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان با آن مواجه است، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بر ضرورت همبستگی و هماهنگی مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپا برای حفاظت از منافع مشترک خود تاکید کرد.

اوپک پلاس عرضه نفت را کاهش می‌دهد

به نقل از مهر، منابع آگاه امروز اعلام کردند که گروه اوپک پلاس قصد دارد در نشست آتی خود که سه روز دیگر برگزار می‌شود عرضه نفت به بازار جهانی را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

به نقل از رویترز، این رقم تا حدودی بیشتر از میزان پیش‌بینی پایین آوردن ۵۰۰هزار تا یک میلیون بشکه روزانه تخمین زده شده طی هفته گذشته است.

گروه اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت به رهبری روسیه است نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۲۰ در وین اتریش تشکیل جلسه داد.

یک منبع آگاه می‌گوید نشست پیش‌رو که در روز ۵ اکتبر برگزار خواهد شد نشستی است که در یک زمان بسیار جالب جهانی برگزار می‌شود.

از آن جهت اوپک پلاس به دنبال کاهش تولید است که قیمت نفت طی روزها و هفته‌های گذشته کاهش یافته و از بیشینه چند سال اخیر خود که در ماه مارس به ثبت رسید عقب‌نشینی کرده است.

عربستان سعودی که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک به شمار می‌رود نخستین بار در ماه آگوست موضوع کاهش احتمالی عرضه نفت به بازار جهانی با هدف اصلاح اوضاع کنونی بازار را مطرح کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.