کد مطلب: ۷۱۳۶۷۲

قیمت روبل امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۱/ روسیه به اطلاعات آمریکا از طریق عربستان دسترسی دارد

قیمت روبل امروز 25 مهر 1401/  روسیه به اطلاعات آمریکا از طریق عربستان دسترسی دارد

قیمت روبل امروز دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ با تغییر همراه بود. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۳۱ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۳۱ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۳۱ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۳۱ تومان بوده است.

همچنین بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۶۸۷ تومان اعلام کرده است.

ابراز نگرانی سناتور آمریکایی از عواقب نظامی روابط ریاض و مسکو

به نقل از فارس، یک سناتور ارشد دموکرات آمریکا روز دوشنبه درباره دستیابی روسیه به اطلاعات حساس نظامی آمریکا از طریق عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «ریچارد بلومنتال» عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا که اخیراً پیشنهاد توقف یک‌ساله فروش تسلیحات به سعودی‌ها را مطرح کرده گفت، در دیدار با مقامات پنتاگون، خطرات پیرامون موضع‌گیری‌های اخیر ریاض را بیشتر به بحث خواهد گذاشت.

ابراز نگرانی از گسترش ابعاد همکاری‌های عربستان سعودی و روسیه پس از آن مطرح می‌شود که گروه نفتی اوپک پلاس در بحبوحه بحران جهانی سوخت اعلام کرد تولیدات روزانه خود را دو میلیون بشکه کاهش می‌دهد.

بلومنتال در گفت‌وگو با روزنامه گاردین درباره لو رفتن فناوری‌های نظامی آمریکا گفت:‌ «می‌خواهم این تضمین را داشته باشیم که آن‌ها دست بالا را نداشته باشند. می‌خواهم مشخص شود که چه کارهایی می‌توان انجام داد تا چنین خطراتی کاهش یابد».

این سناتور دموکرات افزود: «با پنتاگون مشورت خواهیم کرد و به شکلی روراست با آن‌ها درباره ارزیابی ریسک انتقال فناوری سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته صحبت کنیم».

حاکمان ریاض طی سال‌های گذشته نشان داده‌اند رغبت بیشتری به همکاری با حزب جمهوری‌خواه آمریکا دارند و تابستان امسال هنگام سفر «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا به این کشور با استقبال سرد مقامات مواجه شد.

به گفته رسانه‌ها و تحلیل‌گران، علت سفر بایدن به عربستان سعودی درخواست برای افزایش تولیدات نفت به منظور کاهش قیمت جهانی آن بود اما مقامات ریاض از پذیرش آن سر باز زدند. اکنون در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و در حالی که محبوبیت حزب دموکرات شدیداً کاهش پیدا کرده، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت می‌تواند به نفع جمهوری‌خواهان تمام شود.

«جان کربی» مسئول هماهنگی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه درباره اختلافات آمریکا و اوپک پلاس بر سر کاهش تولید نفت گفت: «موافق این حرف اوپک پلاس نیستیم که این تصمیم فقط با مقاصد اقتصادی اتخاذ شده است».

کربی در اتخاذ موضعی کم سابقه علیه عربستان سعودی گفت، «آن‌ها می‌توانند در راستای چرخاندن یا وارونه کردن مسائل تلاش کنند اما حقایق ساده هستند».

او با اشاره به نزدیک شدن مواضع مسکو و ریاض گفت: «طی هفته‌های اخیر عربستان سعودی به طور علنی و خصوصی این پیام را به آمریکا مخابره کرد که قصد دارد تولید نفت خود را کاهش دهد. کاری که می‌دانستیم نفع روسیه را افزایش داده و تأثیر تحریم‌ها را کاهش می‌دهد. این مسیری اشتباه است».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.