کد مطلب: ۳۷۲۱۹۸

جوابیه سازمان صنایع کوچک درباره قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی

جوابیه سازمان صنایع کوچک درباره قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی جوابیه‌ای را در اختیار تجارت‌نیوز قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیرو انتشار گزارشی با عنوان « اتفاقی عجیب در شهرک‌های صنعتی / موج گرانی به زمین‌های صنعتی رسید » در پایگاه خبری تحلیلی تجارت‌‌نیوز، روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تنویر افکار عمومی، جوابیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن به این شرح است:

همان‌گونه که عموم سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز کشورمان آگاهی دارند، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و 31 شرکت استانی تابعه آن، به منظور ایجاد هماهنگی و استفاده مطلوب از امکانات شهرک‌های صنعتی و ایجاد هرچه بیشتر امکانات زیربنایی و ارائه خدمات‌ ضروری برای متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی تاسیس و درحال فعالیت هستند و در این راستا، زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طبق قرارداد حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات به آن‌ها واگذار می‌شود.

مطابق دستورالعمل بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات که ملاک عمل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها است، تعیین قیمت حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با درنظر گرفتن عواملی نظیر نرخ تورم سالیانه، قیمت تمام شده حق بهره‌برداری و رعایت صرفه و صلاح انجام می‌شود. همچنین قیمت واگذاری حق بهره‌برداری در سال جدید به‌نحوی تعیین می‌شود که از قیمت تمام شده و قیمت واگذاری حق بهره‌برداری سال گذشته کمتر نباشد.

در همین راستا و با عنایت به نامگذاری سال 1398 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان رونق تولید و همچنین سیاست‌های دولت محترم و وزارت صنعت، معدن و تجارت دائر بر حمایت از تولید و اشتغال، هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (مجمع عمومی شرکت‌های استانی) با وجود افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و قیمت تمام شده آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های صنعتی، بر تداوم برنامه‌های حمایتی تاکید و مصوب کرده است که قیمت واگذاری حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر تقاضا محور از 10 درصد و تقاضا محور از 20 درصد نسبت به سال گذشته و به‌صورت پلکانی و فصلی تا پایان سال، بیشتر افزایش نیابد که به مراتب پایین‌تر از نرخ تورم و در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور است.

بنابراین آن‌چه در آن رسانه به موج گرانی زمین در شهرک‌های صنعتی تعبیر شده است، صحت نداشته و افزایش آمار واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها گواه صادقی بر علاقه‌مندی و اشتیاق روزافزون سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور است.

در پایان تاکید می‌شود، حسب اطلاع‌رسانی‌های مکرر و مستمر این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، هرگونه خرید و فروش زمین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی فاقد وجاهت قانونی و ارتباط ساختارمند با دولت و این مجموعه است و از عموم سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور نیز دعوت می‌شود صرفاً از طریق مجاری رسمی و قانونی نسبت به دریافت خدمات انعقاد قرارداد، تغییر نام، تغییر کاربری، تغییر فعالیت، نقل و انتقال، تفکیک و تجمیع قراردادهای منعقده با شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عبدی

    سلام.
    چنانچه افزایش قیمت زمینهای شهرک های صنعتی ۱۰ الی ۲۰ درصد اعلام میشود، که انشاالله درست است ، پس چرا هزینه های جانبی این شهرکها مانند حق انشعاب فاضلاب سه برابر نسبت به اسفند سال ۹۷ شده است؟؟!! در ۲۵ اسفند ۹۷ هزینه انشعاب یک واحد نساجی با متراژ ۳۹۰۰ متر زمین و ۱۰۰۰ متر سوله به قیمت ۴ میلیون تومان اعلام شده بود که در تاریخ ۵ خرداد ۹۸ این مقدار به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است؟؟؟؟ سال رونق تولید !! اگر زمین را گران نکردند در عوض امکانات را ۳ برابر کردند.
    لطفا اعلام نمایید. در صورت نیاز ارائه مدارک موجود میباشد.
    با تشکر

  • امیری

    بنظر میرسه واقعیات میدانی خلاف این فرمایشات میباشد وهرکس از مسیر خودش سنگی در مسیر تولید میاندازد،و شاید توقع از شرکت شهرکهای ک متولی این امور میباشد توقع دلال مسلک بودن نمیرود