کد مطلب: ۷۴۷۳۷۳

قیمت سورن پلاس دوگانه سوز در طرح جدید ایران خودرو چند است؟

قیمت سورن پلاس دوگانه سوز در طرح جدید ایران خودرو چند است؟

طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از 18 دی ماه آغاز شده و قرار است تا 24 دی ادامه داشته باشد. اما کدام خودروها در این طرح عرضه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (‌ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و راناپلاس محصولاتی چهار خودرویی هستند که در این مرحله عرضه می‌شود. اما قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودروها چقدر است؟

سورن پلاس دوگانه‌ سوز یکی از چهار خودروی عرضه شده در این طرح جدید ایران خودرو است. روز 20 دی ماه 1401 قیمت بازار آزاد سورن پلاس دوگانه سوز تیپ یک 491 میلیون تومان اعلام شده است. اما قیمت کارخانه سورن پلاس 281 میلیون تومان است.

بر این اساس اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد سورن پلاس، 210 میلیون تومان است. به عبارتی مادران دارای دو فرزند، مالکان خودروهای فرسوده و افراد عادی می‌توانند در صورت برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو، از یارانه لاعوض 210 میلیون تومانی برخوردار شوند.

قیمت سورن پلاس تیپ سه هم در بازار آزاد 516 میلیون تومان عنوان شده است.

قیمت راناپلاس و پژو پارس چند؟

قیمت پژو پارس سال هم در بازار آزاد 480 میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو تنها 209 میلیون تومان است.بر این اساس اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد پژو پارس حدود 271 میلیون تومان است. بیشتر از دو برابر.

قیمت رانا پلاس هم در طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی 215 میلیون تومان اعلام شده که قیمت بازار آزاد رانا 435 میلیون تومان است. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودرو هم دقیقا دو برابر است و اختلاف 220 میلیونی دارند.

چه کسانی می‌توانند در طرح ایران خودرو شرکت کنند؟

پیش از این گفته شده بود که تنها مادران دارای دو فرزند و بیشتر و مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش خودروسازان شرکت کنند. گروه اول یعنی مادران دارای سهمیه 50 درصدی هستند و گروه دوم که مالکان خودروهای فرسوده هستند سهمیه 30 درصدی دارند. مردم عادی هم قرار بود که برای خرید خودرو به بورس کالا مراجعه کنند. اما در این مرحله فعلا افراد عادی هم امکان ثبت نام دارند.

البته از زمان شروع طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از 18 دی ماه تاکنون سامانه این خودروساز دچار اختلال شده و تاکنون آمارها می‌گوید تنها 10 هزار نفر توانسته‌اند در این طرح ثبت نام کنند.

برای همین ایران خودرو مدت زمان ثبت نام خود را تا 24 دی ماه تمدید کرده است. اما امروز 20 دی ماه گزارش‌ها از اختلال سامانه خبر می‌دهد و این اختلال هنوز برطرف نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلاد

    سلام خسته نباشید لطفا سایت رو درست کنید همه هم استانی های ما منتظر هستن ثبت نام کنن

    • ناشناس

      اگر قرار بود سایتتون رو درست کنند وبه مردم خودرو بدند تاکسیهای فرسوده و عوض میکردند که هم عابروی شهر هست و هم خدمات اراعه میکنه برا مردم .

  • ناشناس

    اینا همشون بازیه بامردم بیچاره بازی میکنن

  • ناشناس

    چقدر خوب و کامل توضبح داده بودید. متشکرم

  • ناشناس

    سایت خیلی خوبی دارید و انتقادات اقتصادی به دولت هم معمولا منطقیه ولی گاهی اوقات از دایره انصاف خارج می شید

  • ناشناس

    مثلا این مقاله خیلی دقیق و منصفانه هست

    • ناشناس

      سلام طرح مادران ثبت نام کردیم خودرو فیدلیتی در آمد گفتن ۸۵۰پول میخواد طلا ماشین فروختیم اما ما ماندیم پول تودستمون هر روز بی ارزش میشه خودرو سایت بسته شده چی کار کنیم ممنون از شیراز

    • ناشناس

      سلام چی شد ماشین دادن بهتون

  • س

    سلام میگن سورن پلاس شاتون میزنه درسته؟