کد مطلب: ۴۳۲۶۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سکه امروز چه می‌شود؟

قیمت سکه امروز چه می‌شود؟

هرچند قیمت سکه در روز شنبه روندی پرشتاب به خود گرفته بود، اما در روز یکشنبه کمی از نوسانات بازار کم شد. آیا این روند در روز دوشنبه هم ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امامی در بازار آزاد دیروز یکشنبه پنجم اسفند ماه بدون هیچ تغییری نسبت به روز شنبه، پنج میلیون و 671 هزار تومان بود.

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز یکشنبه پنجم اسفند ماه بدون هیچ تغییری به پنج میلیون و 650 هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه و ربع سکه در بازار آزاد دیروز یکشنبه پنجم اسفند ماه به ترتیب سه میلیون و 35 هزار تومان و یک میلیون و 860 هزار تومان بوده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه پنجم اسفند ماه تا ساعت 598 هزار و 600 تومان بوده است.

اما علت نوسان قیمت سکه و طلا چه بوده است؟ آیا این عوامل امروز هم در بازار وجود دارند؟

دبیر اتحادیه طلای تهران گفته بود: با توجه به نااطمینانی‌های اخیر سیاسی و اقتصادی که ناشی از شیوع بیماری کرونا است سرمایه‌گذاران سرمایه‌هایشان را به سمت بازار طلا هدایت کرده‌اند تا به این شکل بتوانند سرمایه‌های امنی را برای خود پس‌انداز کنند.

نادر بذرافشان به افزایش انس جهانی طلا و به دنبال آن افزایش قیمت دلار در بازار ایران به عنوان دو عامل افزایش قیمت طلا اشاره کرده بود. عواملی که همچنان هم به نظر می‌رسد وجود داشته باشند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۱ فوریه منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند. برخی از تحلیلگران قیمت هزار و ۸۰۰ دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

درباره قیمت دلار نیز هرچند رئیس کل بانک مرکزی گفته است «بانک مرکزی ثبات را به بازار ارز برمی‌گرداند» اما به نظر می‌رسد تا ساعات پایانی روز گذشته نوسانات قیمت دلار ادامه‌دار بوده است.

دنیای اقتصاد از وضعیت بازار ارز روز گذشته این طور گزارش داده است: در چهارمین روز اسفندماه، معاملات بازیگران بزرگ زودتر از همیشه و از حدود ساعت ۱۰ صبح کلید خورد؛ آنها قیمت را در این فاصله از ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان رساندند؛‌ پس از این یک ساعت کمی هیجانی، با شروع رسمی بازار، فضا کمی آرام‌تر شد و شاخص ارزی نیز در مسیر تعدیل قرار گرفت. ساعت ۴ بعدازظهر در معاملات عمده، دلار با قیمت ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می‌شد که ۱۰۰ تومان بیشتر از روز شنبه بود.

بنابراین به نظر می‌رسد همچنان بازار طلای داخلی تحت فشار رشد تقاضای ناشی از گرانی قیمت جهانی طلا و گرانی قیمت دلار در بازار داخلی است اما آیا این عوامل ممکن است امروز هم بازار را متاثر کنند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگررابطه برقرارشه همه چی ارزون میشه

  • ناشناس

    بهین خیال باشین

  • ناشناس

    الان چه پیش بینی کرد؟!