کد مطلب: ۴۳۵۴۲۲

قیمت سکه روند کاهشی در پیش گرفت / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۱۵

قیمت سکه روند کاهشی در پیش گرفت / قیمت طلا و دلار امروز 98/12/15

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به پنج میلیون و 919 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا به روند افزایشی ادامه داد اما صعود بازارهای سهام، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۶۳۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۳۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر شرکت سی‌ام‌سی مارکتس در این باره گفت: هنگامی که حمایت از رشد قیمت طلا و دلار را مشاهده می‌کنیم، علامت وجود تقاضا برای خرید دارایی‌های امن از سوی سرمایه گذاران است.

دلار از انتشار آمار مثبت اشتغال در آمریکا حمایت شد و بخشی از افت اخیر خود را جبران کرد. بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه با هدف مصون نگه داشتن اقتصاد این کشور از اثرات منفی ویروس کرونا، در یک اقدام اضطراری نرخهای بهره را ۵۰ واحد کاهش داد.

بازارهای سهام آسیایی صعود وال‌استریت را دنبال کرده و روز پنج‌شنبه سبزپوش شدند.

بر اساس گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد که شیوع اپیدمی ویروس کرونا امیدها به رشد اقتصادی قویتر در سال میلادی جاری را از بین برده است و گزارش بانک مرکزی آمریکا هم نشان داد که شیوع این ویروس مرگبار اعتماد تجاری در آمریکا را هم متاثر کرده است.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر اقدامات محرک مالی جدید بانک مرکزی اروپا هستند. بازارهای منطقه یورو ۹۰ درصد روی کاهش نرخ‌های بهره در هفته آینده حساب می‌کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۵۲۷ دلار و ۲۱ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افت کرد و ۸۷۱ دلار و ۱۰ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 15 اسفند ساعت 17 با 384 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 14,995 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 15 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 15 اسفند ساعت 17 با 196 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 16,503 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 16 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 400 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 750 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 919 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 598 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 950 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 750 هزار تومان و 960 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فواره چون بالارود ناگهان چچچی

  • علی

    به نظر من با روح و روان مردم بازی کردن جنایت بزرگی است چرا نباید دست دلالان کوتاه بشه وقتی خودمان به هم رحم نمی‌کنیم خدا چطور به ما رحم میکنه شما وقتی قیمت طلا را جهانی محاسبه میکنید آیا حقوق مردم هم جهانی محاسبه میکنید

  • کاظمی

    با سلام والله چند وقت میخوام بخرم نمیشه اینقدر گرونه

  • ناشناس

    خخخ.چرا همیشه کمتر اعلام میکنید قیمتا رو .میخوای بفروشی ۱۰۰.پاینتر از این قیمت میگن.که شما میگین.میخوای بخری .دویست بالاتر از قیمت شما میگن.

  • ناشناس

    بابا مانخواستیم به فکرجوانوباشین

  • ناشناس

    همه که طلا نمی خوان اونای که میخوان تشگیل زندگی بدن و5ساله نامزد کردن واقعا خیلی سخت شده دوستان هموطن یک دست صدا نداره باهم باشیم این مملکت بهترین جای دنیاست اگه ایرانو دوست دارید خرید نکنید /

  • ناشناس

    سکه هر سری بالا بره یه ملیون بالا میره وقتی پایین میاد سی هزار تومن
    دلار ۲ تومن بالا میره ۲۰۰ تومن پایین میاد

  • ناشناس

    تورو خدا نخرید ارزون شه

  • ناشناس

    الهی که محتکران به بدترین درد دچار بشن

    • ناشناس

      آن شاالله که خدا محتکران به درد و بی احساس رو فلج و زمین گیر کنه به حق پنج تن

    • ناشناس

      داری درست میگی عزیز انشالاه میاد پایین خدا محتکران را فلج کنه بزنشون که مردم دیگه نمیتونن طلا بخرند✋✋✋

    • نازنین ب

      اوفففففففففففف کسی دیگه جرآت نمیکنه طلا بخره کسی نگران نباشه خدا خودش بزرگه هرچی صلاه بدونه خدا کمکمون کن?????❤❤??فدات بشم?????????

  • ناشناس

    پایین اومدنی در کار نیست فقط بالا میره الکی