کد مطلب: ۴۳۳۸۷۵

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته جاری / قیمت طلا فعلا ارزان شد

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته جاری / قیمت طلا فعلا ارزان شد

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: چنانچه جو روانی حاصل از شیوع بیماری کرونا کنترل شود و همچنین بازار ارز سامان یابد قیمت طلا و سکه ارزان خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیوع ویروس کرونا به دیگر کشورها از جمله ایالات متحده، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد. در هفته‌ای که گذشت شاخص دلار ۱٫۱۴ درصد افت کرد و طلا حدود سه درصد کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در هفته‌ای که گذشت با افت ۱٫۱۴ درصدی مواجه شد. این در حالی‌ است که پیش از شیوع ویروس در دیگر کشورها دلار آمریکا به‌عنوان دارایی امن، روند صعودی در پیش گرفته بود.

به‌گفته تحلیلگران، تشدید نگرانی‌ها از همه‌گیر شدن ویروس کرونا موجب شده سرمایه‌گذاران به دارایی‌هایی که قابلیت نقدشوندگی بالایی دارند، روی بیاورند.

قیمت طلا فعلا ارزان شد

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع بیماری کرونا قیمت طلا تا پایان هفته چه روندی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: جو روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا باعث شد تقاضا به طور بی‌سابقه‌ای در بازار طلای خام بیشتر شود. باید طوری برنامه‌ریزی کرد که جو ناشی از شیوع بیماری کرونا باعث حباب قیمت مصنوعات طلا و سکه نشود.

ابراهیم محمدولی افزود: هفته گذشته التهاب زیادی در قیمت طلای خام ایجاد شد و حالا در هفته دوم اسفند ماه قیمت طلا روند نزولی را می‌پیماید. علاوه بر افزایش قیمت طلای جهانی دومین عمل افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی شیوع ویروس کرونا بود؛ این در حالی است که در شب عید سال 99 بی‌سابقه‌ترین رکود در بازار طلا حکمفرماست.

او اظهار کرد: طی یک هفته گذشته و با جدی شدن شیوع بیماری کرونا مردم برای حفظ دارای‌هایشان به سمت خرید طلای خام روی آوردند، این در حالی که بازار مصنوعات طلا هنوز رونق نگرفته است.

محمدولی با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: براساس آخرین معاملات انجام شده هر انس طلای جهانی به یک هزار و 556 دلار رسید. یک مثقال طلای 17 عیار با 300 هزار تومان کاهش به قیمت دو میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت طلای 18 عیار هم که طی هفته‌های گذشته به بالاترین سطح خود رسیده بود امروز نیز به قیمت 580 هزار تومان معامله شد. سکه طرح قدیم امروز به قیمت پنج میلیون و 690 هزار تومان، سکه طرح قدیم به قیمت پنج میلیون و 570هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و 900 هزار تومان و نیم سکه هم به قیمت یک میلیون و 810 هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلای تهران اظهارکرد: چنانچه جو روانی حاصل از شیوع بیماری کرونا کنترل شود و همچنین بازار ارز سامان یابد قیمت طلا و سکه ارزان خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.