کد مطلب: ۶۳۷۱۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیب‌زمینی کاهش یافت؟/ سیب‌زمینی‌های احتکاری دورریز شدند

قیمت سیب‌زمینی کاهش یافت؟/ سیب‌زمینی‌های احتکاری دورریز شدند

قیمت سیب‌زمینی به‌رغم وعده‌ ارزانی، کاهش نیافت. چراکه همچنان این محصول قطره‌چکانی عرضه می‌شود. حتی برخی اخبار از فاسد شدن سیب‌زمینی‌های شب عید حکایت دارد. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با تائید این خبر گفت: گروهی از محتران با دپوکردن سیب‌زمینی‌ها، به دنبال بالابردن قیمت‌ها بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیب‌زمینی در بازار بالا رفت. بخشی از سیب‌زمینی‌ها که با عنوان ذخیره عیدی در احتکار انبارها بودند نیز خراب شدند. همین مساله باعث کاهش عرضه سیب‌زمینی شب عید شد.

در همین مورد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به تجارت‌نیوز گفت: در پنج ماه اخیر سیب‌زمینی‌های همدان، کرمانشاه و اردبیل در انبارها بود. روندی که کاهش عرضه و افزایش قیمت سیب‌زمینی را به دنبال داشت. طمع برخی از سودجویان درنهایت باعث خراب و دورریزشدن محصولاتشان در انبار شد.

مصطفی دارایی‌نژاد توضیح داد: بخشی از این سیب‌زمینی‌ها که در انبار فاسد شد برای ایام نوروز بود. سوال ما این است که چرا این صیفی‌جات را به بازار عرضه نکردید که در نهایت باعث خراب شدن این محصول در انبارها شود.

او ادامه داد: متاسفانه هنوز حجم سیب‌زمینی‌های دورریز در انبارهای مشهد را اعلام نکردند. در این میان هر گاه از واردات سیب‌زمینی صحبت به میان می‌آید، برخی افراد می‌گویند سیب‌زمینی‌ها نابود شد.

قیمت سیب‌زمینی چند؟

دارایی‌نژاد با یادآوری تجربه فاسدشدن پرتقال‌های دپوشده تشریح کرد: این تجربه در بازار سیب‌زمینی هم تکرار شد. برخی فکر می‌کردند با عدم عرضه این محصول قیمت سیب‌زمینی افزایش پیدا می‌کند، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، در نهایت این محصولات خراب شدند.

او بیان کرد: اکنون سیب‌زمینی‌های فاسدشده را در مراکز عمده‌فروشی از کیلویی ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان می‌فروشند. سیب‌زمینی‌های تازه نیز در مراکز تره‌بار از ۹۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان قیمت دارد.

خرید سیب‌زمینی‌های فاسدشده توسط اقشار ضعیف

براساس این گزارش چندی پیش مسعود رضوی، مدیرعامل فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد به روزنامه خراسان گفت: متاسفانه سیب‌زمینی‌ها در مشهد خراب شدند که باید دور ریخته شوند. البته برخی اقشار ضعیف هستند که از بین همین سیب‌زمینی‌ها چیزی در می‌آورند و می‌خورند.

بر اساس گزارش مرکز آمار، سیب‌زمینی از رکوردداران تورم اقلام خوراکی طی پاییز امسال شد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت سیب‌زمینی فصل پاییز ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی فقط خاک برسرتون وتمام⁷

  • ناشناس

    دولت اگه عرضه داشته باشه با همچین آدمای کاری میکنه عبرت بشه برای بقیه !
    البته دولت خودش تو خودش مونده شما جیب ما رو نزن ما سیب زمینی میکاریم !