کد مطلب: ۷۶۲۶۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت سیمان در جنوب/ تداوم کاهش نرخ در دیگر نقاط کشور

افزایش قیمت سیمان در جنوب/ تداوم کاهش نرخ در دیگر نقاط کشور

پیش‌بینی می‌شود قیمت سیمان تا اواسط ماه جاری همچنان پایین بماند و بازار ثبات آمیخته با رکود را تجربه کند. با این حال در جنوب کشور به دلیل اوج‌گیری ساخت‌وساز اوضاع متفاوت و سیمان گران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صنعت سیمان کشور دو ماه گذشته را با کاهش تولید برآمده از کمبود گاز و در پی آن قطعی برق سپری کرد، با این حال مازاد کلینکر از یک سو و کمبود تقاضا به دلیل راکد بودن ساخت‌و‌ساز در فصل سرما از سوی دیگر مانع از افزایش قیمت سیمان در دی و بهمن شد؛ هر چند وزن تولید سیمان در دو ماه گذشته نیز به دلیل مشکلات موجود در تامین انرژی کاهشی بود.

بنابراین همان‌گونه که تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود بازار سیمان اسفند ماه را با ثبات آغاز می‌کند و این ثبات دست‌کم تا اواسط ماه برقرار می‌ماند و قیمت سیمان تغییری نمی‌کند. در حال حاضر قیمت سیمان برای هر پاکت 50 کیلویی در بازه قیمتی 40 هزار تا 50 هزار تومان قرار گرفته است.

افزایش قیمت سیمان در جنوب

با این حال در جنوب کشور شرایطی متفاوت از دیگر نقاط برقرار بوده و از آنجا که در ماه‌های دی و بهمن ساخت‌و‌ساز در این مناطق به اوج خود می‌رسد، متناسب با آن تقاضا برای انواع مصالح ساختمانی از جمله سیمان بالا می‌رود و قیمت سیمان نیز افزایش پیدا می‌کند.

به تناسب همین افزایش تقاضا هر پاکت 50 کیلویی سیمان سیاه تیپ 2 محصول شرکت سیمان زابل بین 60 هزار تا نزدیک 80 هزار در هر کیسه هم قیمت‌گذاری شده است.

در نهایت از نیمه دوم اسفند ماه و آغاز فصل گرما و بازگشت سهمیه گاز شرکت‌های سیمانی به حجم سابق و افزون بر آن ازسرگیری ساخت‌‌وسازها پیش‌بینی می‌شود قیمت سیمان در دیگر نقاط کشور افزایشی باشد.

برای مطالعه بیشتر خبر ثبات قیمت سیمان به‌رغم کاهش تولید را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.