کد مطلب: ۶۲۷۵۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۰/ سیمان در بورس کالا ثابت ماند

قیمت سیمان امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۰/ سیمان در بورس کالا ثابت ماند

قیمت سیمان، امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در بورس کالا کیلویی ۵۳۳ تومان ماند. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۴۵ هزار تومان تا پاکتی ۵۰ هزار تومان، عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان امروز، ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در بورس کالا تغییر نکرد و افزایش نیافت. بهای رسمی سیمان امروز، ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ به ازای هر کیلو، ۵۳۳ تومان تعیین شد.

یعنی هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان، با قیمت ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان در بورس کالا به فروش می‌رسد.

قیمت سیمان تنها شنبه هفته پیش، ۰٫۲ افزایش داشت.

البته، بنا بر پیگیری‌های تجارت‌نیوز، قیمت هر پاکت سیمان امروز ۲۵ بهمن ماه در بازار آزاد، تا ۵۰ هزار تومان هم رسیده است. این در حالی است که قیمت رسمی هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی در کارخانه کیلویی ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان است.

بازار سیمان چند هفته‌ای در ثبات بود و به گفته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان، بازار سیمان تنظیم شده و ثبات و تعادل در بازار به چشم می‌خورد. اما به نظر می‌رسد قیمت سیمان در هفته‌های پیش‌رو دوباره نوساناتی تجربه کند و دوباره افزایش یابد.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت افزایشی نداشته و واحدهای سیمانی در حال تولید هستند اما قیمت تمام شده تولید سیمان برای کارخانه‌ها بسیار افزایش یافته است.

دولت پیش از این قبول کرده بود که در ازای قطع سهمیه سوخت واحدهای صنعتی، مازوت جایگزین را در کارخانه به آن‌ها تحویل دهد اما چنین نکرد و حالا به گفته دبیر انجمن سیمان، کرایه حمل مازوت برای واحدهای سیمانی از قیمت آن بیشتر می‌شود.

دبیر انجمن سیمان قبلا به تجارت‌نیوز گفته بود که علاوه بر گاز واحدهای سیمانی، برق آن‌ها سهمیه‌بندی شده است. سهمیه برق واحدهای سیمانی یک‌بار در تابستان همین امسال به دلیل کمبود برق قطع شده بود. آن زمان برق صنایع محدود شده بود تا برق خانگی تامین شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.