کد مطلب: ۶۳۲۸۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت شلغم کاهش یافت/ آغاز عرضه میوه شب عید از هفته جاری

قیمت شلغم کاهش یافت/ آغاز عرضه میوه شب عید از هفته جاری

قیمت شلغم کاهش یافت. طی هفته‌های اخیر قیمت هر کیلو شلغم تا ۳۲ هزار تومان بالا رفت، اما رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: به محتکران اخطار دادیم چنانچه شلغم را به بازار عرضه نکنند، این محصول هم مشمول نرخ‌گذاری دستوری می‌شود. مصطفی دارایی‌نژاد همچنین از آغاز عرضه میوه شب عید از این هفته خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت شلغم کاهش یافت. اکنون هر کیلو شلغم در برخی مناطق تهران از کیلویی ۱۲ هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: افزایش قیمت شلغم تا ۳۲ هزار تومان هیچ دلیل منطقی نداشت. محتکران شلغم را تهدید کردیم که چنانچه این محصول را به بازار عرضه نکنند، مشمول نرخ‌گذاری دستوری می‌شود.

مصطفی دارایی‌نژاد به تجارت‌نیوز توضیح داد: علت افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات سوءمدیریت است. کاش مسئولان در رابطه با روند و قیمت محصولات صحبت نکنند. هر زمان آن‌ها وعده ارزانی می‌دهند کالاها بالعکس گران می‌شوند.

او ادامه داد: در هفته‌‌های اخیر قیمت شلغم به محدوده ۳۰ هزار تومان هم رسید. البته به‌طور متوسط این محصول ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شد. به محتکران توصیه کردیم اگر شلغم را قطره‌چکانی به بازار برسانند، آن‌ها را مجبور به نرخ‌گذاری ۸۰۰۰ تومانی می‌کنیم. به‌محض شنیدن این هشدار، عرضه شلغم به بازار افزایش یافت.

دارایی‌نژاد تشریح کرد: اکنون با این هشدار قیمت شلغم در میادین به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسید. البته اگر دولت به اصناف و بخش خصوصی میدان دهد نوسان قیمت میوه به حداقل می‌رسد.

وی بیان کرد: چندی پیش اعلام کردیم در بازار میوه شب عید آرامش وجود دارد و با عرضه کالاها قیمت میوه را کنترل کردیم. این در حالی است که ستاد تنظیم بازار بعد از اعلام این پیام در بازار ورود کرد و میوه‌های شب عید را که ارزش آن بیش از ۸۰۰۰ تومان نبود، کیلویی ۱۳ هزار تومان خرید!

میوه شب عید ارزان به دست مردم می‌رسد

دارایی‌نژاد افزود: در سردخانه‌ها و انبارها میوه به شکل انبوه یافت می‌شود. این در حالی است که سال گذشته در این مقطع زمانی میوه‌ای در سردخانه‌ها موجود نبود.

او اضافه کرد: قطعا با عرضه میوه به بازار اقدامی انجام می‌دهیم که مردم میوه گران نخورند. یعنی از ۱۵ اسفند ماه عرضه میوه را به بازار دو تا سه برابر عرضه می‌کنیم.

دارایی‌نژاد معتقد است تا زمانی که دولت به اصناف میدان ندهد قیمت میوه نوسان دارد. دولت در این بازه زمانی باید از تجربه اصناف و روسای صنفی استفاده کند تا بازار با آسیب مواجه نشود.

پیش‌تر مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان، درباره علت گرانی سیب‌زمینی نیز یادآور شد: سیب‌زمینی در مخفی‌گاه‌ها احتکار می‌شود، وگرنه قیمت واقعی آن در هر کیلو حداکثر ۸۰۰۰ تومان است.

برای مطالعه بیشتر خبر وعده سیب زمینی هشت هزار تومانی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.