کد مطلب: ۶۶۷۴۵۲

قیمت ٢ هزار و ۵٠٠ تن مواد شوینده اصلاح شد

قیمت ٢ هزار و ۵٠٠ تن مواد شوینده اصلاح شد

سخنگوی دولت گفت: با مصوبه جدید سران قوا مبنی بر پنج برابر شدن مجازات‌ تعزیراتی، با گران‌فروشی به صورت قاطع‌تر برخورد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت تاکید کرد: با مصوبه جدید سران قوا مبنی بر پنج برابر شدن مجازات‌ تعزیراتی، با گران‌فروشی به صورت قاطع‌تر برخورد می‌شود.

به نقل از ایسنا ، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏پس از الزام شش شرکت لبنیاتی به اصلاح و کاهش قیمت محصولات، امروز نیز ۲۵۰۰ تن انواع شوینده از شبکه پخش به کارخانه بازگردانده و قیمت درج‌شده روی آن‌ها اصلاح شد.

با مصوبه جدید سران قوا مبنی بر پنج برابر شدن مجازات‌های تعزیراتی، با گران‌فروشی قاطع‌تر برخورد می‌شود.»

ابهام بر سر افزایش قیمت شوینده

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی هجدهم خرداد قیمت شوینده افزایش پیدا کرد که انجمن صنایع شوینده و آرایشی از حدود سه هفته پیش به استقبال آن رفت. رئیس هیات‌مدیره این انجمن ۲۸ اردیبهشت در گفتگو با فارس از موافقت سازمان حمایت با افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی قیمت محصولات شوینده موافقت کرد. موضوعی که باعث ایجاد ابهام در میزان افزایش قیمت این محصولات شد.

بختیار علم‌بیگی همچنین افزود: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده بورسی هستند و به علت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به زیان افتاده‌اند.

کاهش عرضه؛ مجوز افزایش قیمت

تا پیش از افزایش قیمت‌ها، برخی از تولیدکنندگان اقدام به کاهش عرضه محصولات شوینده و بهداشتی در بازار کردند. چرا که این مفهوم در بازار امروز ایران کاملاً جا افتاده که کاهش عرضه یعنی مجوزی برای افزایش قیمت. این سیاستی است که بسیاری از تولیدکنندگان با توسل به آن موفق شده‌اند خواسته خود را برآورده سازند.

اکنون در حالی شوینده‌ها وارد موج گرانی شدند که طبق اعلام مسئولان دولت قرار بود تنها چهار قلم کالا مشمول افزایش قیمت شوند.

البته به نظر می‌رسد وزارت صمت و سازمان حمایت هم توان یا اراده چندانی برای مبارزه با این ترفندها ندارند. چراکه مهم‌ترین مقابله آن‌ها به خواهش رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران بازمی‌گردد.

امیر انصافی خطاب به تولیدکنندگان شوینده گفت: خواهش ما این است که واحدهای تولیدی عرضه خود را کاهش ندهند. حتی اگر فعلاً قیمت شوینده تغییری ندارد با مصرف‌کنندگان همکاری کنند و اجازه ندهند در بازار کمبود ایجاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه تابوده همینطوری بوده

  • ناشناس

    جریمه مشگل گشا نیست فقط بحساب دولت واریز میشه بعد تولید کننده از مصرف کننده به روش های مختلف جبران خواهد کرد بهترین روش در میادین بزرگ باید حراج کنند تا تولید کننده مجرم اینطور تنبیه گردد

  • راضی

    از این همه اصلاح قیمت سپاسگزاریم . مسولان دستمریزاد ……. 🤣🤣

  • ناشناس

    نیازی به خواهش نیست، کمبود عرضه با واردات جبران میشه. تولید کننده ها به حدی طمعکارن که ببینن واردات میخواد بشه، عرضه شونو ده برابر میکنن

  • ناشناس

    به اقتصاد ونزوالا خوش آمدید. روزانه قیمتها تغییر میکند ولی بازنشستگان تامین اجتماعی تا بحال یک ریال حقوقشان افزایش نداشته است وقرار است که اضافه شود!!!!!! فعلا حقوق خرداد را هم بدون افزایش دریافت کردیم .

  • فرشیدشجاعی

    من در صنف سلولزی بهداشتی هستم دستمال کاغذی و شوینده نزدیک به سه سال که ارز دولتی تعلق بهش نمیگیره و تا پارسال حتی بادلار 27000 تومان محاسبه میشد و بالاتر از نرخ ارز الان برادران کارخانه دار قیمت ها رو 60 درصد گران کردند کسی نیست بهشون بگه چرا رقیقترش کردید نمیدونیم چه خبره تو این مملکت شیر مثل قدیم داریم کیلویی میخریم ماست میزنیم فکر میکنم دیگه مردم باید برند ناصر خسرو مواد شوینده بگیرند یک میکسر 20 لیتری بخرند خودشون درست کنند تواین مملکت هیچ چیز سرجای خودش نیست

  • ناشناس

    مردم عزیز با خاکستر ظرف بشورید با نوعی ازهیزم لباس چنانچه شپش گرفتید لباسها را حرارت بدهید مسولان

  • ناشناس

    از شروع کرونا که حدود دوساله ، قیمت شوینده ها ده برابر شده با این اوضاع خجالت نمی کشند و به بهانه ضرر کردن باز هم افزایش قیمت می دهند نه انصاف دارند نه از خدا می ترسند، به مردم هم رحم نمی کنه.

  • ناشناس

    سلام.
    ازتولیدکننده خواهش نکن. اقدام به واردوت کنید تا اجناس روی دستشان بماند. انوقت همه چی درست میشه.

  • ناشناس

    بخدا اگر نظارتی انجام بشه چرا که اگر نظارت باشد من شهروند وقتی داخل فروشگاه اتکا مارلیک رفتم وقتی خرید کردم متوجه شدم یک شامپو داخل قفسه اتیکت قیمت خورده که با قیمت مصرف کننده روی همون کالا مغایرت داشت یعنی بیشتر زده بودند، روی جنس زده بود برای مصرف کننده 538,200 ریال در صورتیکه همون جنس و وقتی پای صندوق رفتم واسه پرداخت همون جنس و 645,800 فاکتور کرد یعنی داخل خود همون فروشگاه سه تا قیمت مختلف روی یک کالا گذاشته بودند کمی با دقت قفسه هارو برانداز کردم دیدم بابا همشون ی جورایی دارن اضافه از جیب مصرف کننده بر میدارند پس اگر نظارتی قاطع بشه فروشگاهها علاوه بر سودشان پول اضافی نمی گیرند .
    یعنی همه این حرفها که نظارت میکنند کشکه فقط باعث میشن چند نفر برن فروشگاهها و با دیدن همچین صحنه هایی رشوه شون و میگیرن و میرن و تاوان این کار را هم مردم بیچاره که با اضاف تر کردن قیمت اجناس فروشگاه انجام میشود پرداخت میکنند