کد مطلب: ۲۷۶۵۱۳

قیمت طلا امروز با افزایش نسبی همراه بود

در حالی که در آستانه اولین حضور جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره ارزش دلار عمدتا بدون تغییر باقی مانده است، قیمت طلا امروز با افزایش نسبی همراه بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1241 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه اوت امروز با 0.1 درص افزایش به 1241 دلار و 60 سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که سرمایه گذاران منتظر شنیدن اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره هستند تا سرنخ‌هایی از روند افزایش نرخ بهره به دست بیاورند، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی ثابت بود.

جرومی پاول، امروز نظر مثبت خود در مورد اقتصاد آمریکا را در کنگره تشریح خواهد کرد و بازار و بسیاری از همکاران وی انتظار دارند، تا قبل از پایان امسال دو نوبت دیگر نرخ بهره افزایش یابد.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار می‌شود و قیمت طلا را پایین می‌آورد.

در همین حال، امروز ارزش سهام در بازارهای آسیایی به دلیل کاهش شدید قیمت نفت با افت همراه بود. قیمت نفت برنت روز دوشنبه به دلیل کاهش نگرانی‌ها از اختلال در عرضه نفت بیش از 4 درصد کاهش داشت، اما پس از آنکه اعتصاب نفتی در نروژ ابعاد گسترده‌تری یافت، قیمت نفت برنت امروز اندکی‌ترمیم شد.

ریچارد ژو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: ناشتهای سرمایه گذاران برای خرید طلا در حال حاضر چندان قوی نیت. من فکر می‌کنم برای مدتی طولانی میزان تقاضا برای خرید فلز زرد در حاشیه قرار خواهد گرفت.»

به دلیل تضعیف ارزش یوان که در نتیجه جنگ تجاری رخ داده، تقاضا برای خرید طلا در چین ضعیف بوده است. صندوق بین المللی پول هشدار داده که شدت گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین پس از تهدید دو طرف به وضع تعرفه‌های بیشترممکن است روندترمیم اقتصاد جهانی را از مسیر خود خارج کند و چشم انداز رشد اقتصادی در میان مدت را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.