خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۳۲۹۷

آخرین سیگنال‌های طلا پیش از امروز ۱۰ شهریور

آخرین سیگنال‌های طلا پیش از امروز 10 شهریور

قیمت طلا پیش از شروع بازار روز دوشنبه، دهم شهریور ماه چه روندی داشت و چه سیگنال‌هایی برای این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد تا پیش از دوشنبه 10 شهریور با 12 هزار و 700 تومان افزایش به یک میلیون و 74 هزار تومان رسیده بود.

اما در بازار سکه اوضاع چطور است؟

دنیای اقتصاد در این باره نوشته است: نوسانات بازار سکه در حالی ادامه دارد که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه قیمت سکه در بازار روند صعودی را طی می‌کرد. هر سکه طرح جدید در بازار آزاد روز پنج‌شنبه به مبلغ 10‌میلیون و 800 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل از ‌آن 70 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت سکه در حالی اتفاق می‌افتد که طلا در بازار جهانی افزایش 48 دلاری را نسبت به آخرین روز معاملاتی تجربه کرد و از طرفی افزایش نرخ دلار در صرافی‌ها را شاهد بوده‌ایم. افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و کاهش نرخ ارز در بازار آزاد به‌عنوان دو بعد خارجی و داخلی تاثیر بسزایی در کاهش قیمت سکه داشتند. همچنین قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه برخلاف سکه بهار آزادی در مدار صعودی قرار گرفته و اندکی افزایش را تجربه کرده است.

رشد چشمگیر پس از افت شدید

طلا در بازار جهانی فراز و فرود چشمگیری را در مرز 1900 دلاری در حالی تجربه می‌کند که یک روز پس از افت شدید قیمت‌ها و کاهش ارزش دلار، به پایین‌ترین رقم خود در هفته گذشته رسیده بود. روز پنج‌شنبه پس از آنکه میزان بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا تحت‌تاثیر سخنان رئیس فدرال‌رزرو افزایش یافت، قیمت طلا 2/ 2 درصد کاهش را تجربه کرد.

اما پس از آنکه فدرال‌رزرو سیگنال‌هایی مبنی بر سیاست نرخ پایین بهره در بلندمدت را ارائه داد، قیمت طلا روز جمعه بیش از 2 درصد تعدیل شد. سرانجام در روز جمعه هر اونس طلا در بازار جهانی با 48 دلار افزایش در یک روز به هزار و 964 دلار رسید. به‌زعم کارشناسان اگر طلا بتواند در بالای این سطح مهم به صعود بیشتر ادامه دهد، مجددا می‌تواند قله 2000 دلاری را تصاحب کند.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.