کد مطلب: ۴۸۱۳۵۷

هفته اضطرابی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ مهر چقدر بود؟

هفته اضطرابی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ مهر چقدر بود؟

سکه نیز در کنار دلار هفته پراضطرابی را پشت‌سر گذاشت و این فلز گرانبها سقف‌ قیمتی تازه‌ای را شکست؛ اما آخرین قیمت سکه و طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجات‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۰ مهر با ۲۷,۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه روند افزایشی خود را سرعت بخشید و با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی امن، در مسیر ثبت بزرگ‌ترین رشد هفتگی در حدود دو ماه اخیر قرار گرفت.

قیمت اونس طلا در هفت روز گذشته ۷/ ۲ درصد رشد داشت و سه روز است که در یک‌قدمی ۱۹۰۰ دلار قرار دارد و حتی در روز چهارشنبه تلنگری به این سقف هم زد، اما در تمامی این مدت در عبور از مرز ۱۹۰۰ ناکام مانده بود تا اینکه روز پنج‌شنبه، قیمت فلز زرین توانست در کانال ۱۹۰۰ مقیم شود و تا ساعت ۱۶ به وقت تهران به ۱۹۰۹ دلار و ۳۶ سنت رسید. با این رکورد قیمت اونس از آغاز هفته نزدیک به ۴۵ دلار افزایش یافته است.

ادامه روند افزایشی سکه

در جریان معاملات روز پنج‌شنبه قیمت سکه طرح جدید به ۱۴میلیون و ۶۰۰ هزارتومان رسید. در آخرین روز معاملاتی در بازار طلاو سکه قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از رشد نرخ ارز و اخبار سیاسی موجود، افزایش یافت به‌طوری‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سکه در مقایسه با معاملات ظهر روز چهارشنبه ۵۲۰هزار تومان گران‌تر شده است.رشد قیمت‌ها درحالی رخ داده که ما در بازار‌های جهانی شاهد افزایش بهای اونس جهانی هستیم.

از طرفی روند صعودی نرخ ارز باعث شد قیمت طلا و سکه همچنان رکورد‌های جدیدی را ثبت کند. در طول هفته گذشته سکه طلا به‌طور میانگین بازده ۲/ ۱۰ درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورد که نشان از پر‌بازده‌ترین بازار مالی در هفته گذشته است، به موازات افزایش قیمت تمام سکه، بهای نیم سکه به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیزبه ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان افزایش یافت.

هفته اضطرابی سکه

اولین هفته کامل مهرماه، بسیار پر تب و تاب بود؛ قیمت انواع سکه نوسانات زیادی را تجربه کرد و همه سقف‌های تازه قیمتی را در روز انتهایی هفته به ثبت رساند.

سکه امامی در روز آخر هفته نوسانات عجیب و دلهره آوری را پشت‌سرگذاشت. سکه در معاملات عمده و فردایی به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که ۵۲۰ هزار تومان بیشتر از روز چهارشنبه بود. با این حال در معاملات خرد، بسیاری از فروشندگان حاضر به عرضه سکه زیر مرز ۱۵ میلیون تومان نبودند و سایت «صنف طلا، جواهر، نقره و سکه تهران» قیمت سکه امامی را ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درج کرد.

بازدهی ربع سکه از سکه تمام سبقت گرفت

ربع سکه و نیم سکه نیز روند افزایشی روزهای پیشین را در روز انتهای هفته ادامه دادند؛ ربع سکه به قیمت ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و نیم سکه با ۲۵۰ هزار تومان افزایش پا به کانال ۸ میلیونی گذاشت و عدد ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان را در مقابل خود دید. هر سه نوع سکه پرطرفدار بازار دچار قیمت‌های حبابی شده‌اند و از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته‌اند.

اگر قیمت سکه امامی در معاملات عمده را ملاک قرار دهیم، این فلز گرانبها در هفته گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند وحباب آن به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با این حال، ربع سکه هم از جهت میزان رشد و هم از جهت حباب بسیار از سکه امامی جلوتر است. ربع سکه در هفته گذشته رشد ۲۷ درصدی را به ثبت رساند. حباب این قطعه طلایی کوچک هم بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

99

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پیام

    دوستان این هفته اقدام به خرید بکنیم؟

  • ناشناس

    سکه و دلار به سقف رسیدن و ریزش میکنن اما صعود بورس آغاز شده. شاهد انتقال پول خواهیم بود…

  • ناشناس

    دلار روی 30 تومن تثبیت میشه و بعد چهار صفر از پول ملی حذف میشه. خیالتون راحت