کد مطلب: ۴۶۶۹۳۷

قیمت طلا امروز ۱۳ مرداد ۹۹ چگونه شروع می‌شود؟

قیمت طلا امروز 13 مرداد 99 چگونه شروع می‌شود؟

آخرین قیمت طلا پیش از شروع بازار امروز، دوشنبه 13 مرداد ماه چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی برای آینده این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه با 17 هزار و 100 تومان افزایش به یک میلیون و 68 هزار و 900 تومان رسید. اما در بازار سکه اوضاع چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: بازار مسکوکات گرانبها طی روز گذشته در غیاب تعطیلی بازارهای جهانی نسبتا آرام بوده است. در حالی که روند تغییرات قیمت در این بازار طی هفته‌های پایانی تیرماه بسیار ملتهب و پر نوسان بود، روزهای گذشته سکه بهار آزادی همچنان در محدوده قیمتی میانه کانال ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان در نوسان بود.

بر این اساس در روز گذشته نیز قیمت هر سکه بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. به گفته بسیاری از کارشناسان در حالی‌که بخشی از قیمت سکه در بازارهای جهانی و تحت تاثیر اونس طلا تعیین می‌شود تا زمانی که قیمت جهانی این فلز گرانبها افزایش چشمگیر نداشته باشد یا قیمت دلار در محدوده فعلی باقی بماند، نمی‌توان انتظار افزایش قابل توجه قیمت سکه بهار آزادی را داشت.

بازار طلای جهانی

در بازار جهانی طلا کاهش شتاب آمار تولید ناخالص داخلی کشورها ازجمله آلمان، انگلیس و آمریکا حکایت از آن دارد که به رغم صعودی بودن سمت و سوی بازارهای سهام عملکرد اقتصادی کشورها حداقل در چند ماه پیش رو نمی‌تواند رنگ و بویی از بهبود وضعیت اقتصادی را به نمایش بگذارد. همین امر سبب شده تا در بازار جهانی اونس طلا شاهد تقویت روند صعودی باشیم.

به گفته بسیاری از کارشناسان مساله یاد شده می‌تواند قیمت این فلز گرانبها را در ماه‌های پیش رو نیز با رشد مواجه کند. یکی از عواملی که توانسته در سال‌های گذشته به این موضوع دامن بزند کاهش توانایی آمریکا در بازپرداخت بدهی هاست که به واسطه حجم بالای بدهی‌های خارجی آمریکا ریسک اقتصاد را در کل جهان افزایش داده است. همین امر سبب شده تا در روزهای گذشته معاملات آتی این کالا را برای اولین بار در قیمت 2هزار دلار به ازای هر اونس نیز مشاهده کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.