کد مطلب: ۵۲۵۳۰۱

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز چهارشنبه آخرین روز کاری در هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۱۳۰ تومان فروخته شد که کاهش ۷۰ هزار تومانی را نسبت به بهای روز قبل از آن نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۲ فروردین با ۹۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۸۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا و آمار بیکاری نامطلوب این کشور ۸/ ۰ درصد افزایش یافت.هر اونس طلا در (ساعت ۱۶ به وقت تهران) ۱۷۳۰ دلار و ۵۰ سنت قیمت خورد.عاملی که به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا افزود، آماری بود که نشان داد شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای پیدا کرد.

همچنین رونمایی برنامه اشتغال ۲ هزار میلیارد دلاری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که به نگرانی‌ها نسبت به رشد تورم دامن زد، عامل دیگری بود که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد.به گفته کارشناسان قیمت طلا در جهت صعودی، تصحیح شده و طلا می‌تواند پیش از این که بازده اوراق قرضه روند صعودی خود را ازسر بگیرد و قیمت این فلز ارزشمند را دوباره پایین ببرد، تا سطح ۱۷۴۰ دلار پیشروی کند.

نوسان کم رمق سکه

سکه در نخستین هفته سال نو حرکت صعودی خود را در کانال ۱۱ میلیونی حفظ کرد، و هفته نسبتا آرامی را پشت سرگذاشت با این حال بازده هفتگی سکه به منفی ۲/ ۰درصد رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز چهارشنبه آخرین روز کاری در هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۱۳۰ تومان فروخته شد که کاهش ۷۰ هزار تومانی را نسبت به بهای روز قبل از آن نشان می‌دهد.

همواره به طور سنتی قیمت طلا و سکه در بازار داخل از دو عامل نرخ ارز در بازار داخل و قیمت جهانی طلا تاثیر می‌پذیرد، از سویی به رغم اینکه طی روز‌های اخیر قیمت اونس جهانی با نوسانات زیادی روبه‌رو بوده، اما به دلیل روند افزایشی که در بازار ارز رخ داد، شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بودیم. سیر حرکتی روزهای آتی بازار طلا و سکه تا حدود زیادی همچنان به وضعیت نرخ ارز بستگی دارد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.