کد مطلب: ۴۸۱۸۷۵

واکنش سکه به کاهش نرخ دلار / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۴ مهر

واکنش سکه به کاهش نرخ دلار / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 14 مهر

پس از اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای رئیس‌جمهور آمریکا، سردرگمی زیادی در بازارهای جهانی به‌وجود آمده است؛ اما تحلیلگران همچنان به روند صعودی طلا در معاملات هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۱۳ مهر با 38,100 تومان کاهش، یک میلیون و 301 هزار و 200 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: پس از اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای رئیس‌جمهور آمریکا، سردرگمی زیادی در بازارهای جهانی به‌وجود آمده است؛ اما تحلیلگران همچنان به روند صعودی طلا در معاملات هفته جاری خوش بین هستند. به گفته کارشناسان خبر مثبت شدن تست کرونای ترامپ، همه عوامل دیگر شامل آمار اقتصادی و بسته کمک مالی کرونایی را کنار زد.

طلا عقب‌نشینی کرد اما با توجه به سرمایه‌ای که بیرون از بازار وجود دارد، این فلز ارزشمند از پتانسیل زیادی برای صعود برخوردار است. طلا ممکن است به سطح ۱۸۵۰ دلار که در آن از حمایت محکمی برخوردار است، نزول کند و اگر پایین این قیمت شکسته شود، تا سطح ۱۸۰۰ دلار عقب‌نشینی خواهد کرد. با توجه به همبستگی طلا با بازار سهام، وضعیت این فلز زرد به واکنش بازارهای سهام به تحولات هفته جاری بستگی خواهد داشت.

واکنش سکه به کاهش نرخ دلار

قیمت سکه در بازار از روز شنبه در هفته جاری روند نزولی در پیش گرفته است و این روند قیمتی با توجه به کاهش قیمت ارز همچنان ادامه دارد. قیمت سکه در معاملات روز یکشنبه با کاهش 7 درصدی یک میلیون تومان پایین آمد و به 13 میلیون و 500 هزار تومان رسید. با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، به نظر می‌رسد قیمت سکه تحت‌تاثیر روند کاهشی نرخ دلار افت کرده است.

همچنین هر قطعه نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورد. سکه پیش از این تحت‌تاثیر افزایش دلار جهش قیمتی داشت و روز گذشته نیز به کاهش قیمت دلار واکنش نشان داد. با ریزش یک میلیون تومانی قیمت سکه، حباب سکه به کمتر از یک میلیون تومان کاهش یافت. که نشان می‌دهد قیمت سکه می‌تواند باز هم کاهش یابد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    خدا کنه قیمتا هرچی زود تر بیاد پاین تا اونایم که نون شب ندارن بخورن بتونن شبا راحت بخوابن

  • ناشناس

    سلام،مردم عاقل باشید نزارید گرونیها براتون جولان بده،،هر چی بیشتر یورش ببرید بیشتر گرون میشه ،نزارید دلالها ازتون سوءاستفاده کنن،،شما سوار گرونیها بشید نه گرونیها سوار شما،،

  • ناشناس

    واقعا اینا بفکر مردم نیستن طلا ۱۴۰۰ پراید ۱۴۰ میلیون خانه متری حداقل ۳۰ میلیون اونوقت حقوق حداقل ۲۸۰۰ باچی جوان ازدواج کنه خانه بخره یا خودرو ؟ خدا عالمه ولی باید فکر اساسی بشه

  • ناشناس

    سلام من عرض میکنم که کی به کیه مسولیت ومسولین دولتی که فشار روشون نیست کرایه. خونه خرج زن و بچه ندارن نمی‌دونم چه کارهایی

    • ناشناس

      حرف زدن فایده نداره

  • ناشناس

    بابا طلا چیه لطفا گوشی ارزون کنید
    طلا روکه باید تو خواب ببینی
    بنزین وقتی شد لیتری ۳تومن
    از طلا چه توقعی داری ؟

  • ابولفضل

    دارن خون مردوم رو تو شیشه میکنن با این قیمتا

  • ناشناس

    تالاب خدا بسه دیگه ..
    کی میخواد جواب جوونی مارو بده؟بخدا همه جوونیمون بازیچه این گرونیا شد ،،???

  • ناشناس

    سلام اینها به به مخارج/ دو/ ربط داره هزینه باید یک طوری جمع جور بشه /بابا میخواهی یک بار زندگی کنی در فیلم ها بر عکس قضاوت میکنند / پایان همه چیز همین دنیاست تمام/

  • علی

    متاسفم واسه هممون

  • ناشناس

    با افتخار هزارتومن .۲هزار تومن کاهش قیمت رو اعلام میکنین.چرا زمانی ک یهو صعود میکنه رو نمیگین