کد مطلب: ۵۱۱۹۵۴

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

دیروز بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان تعیین شد که ۳۰‌ هزار تومان افزایش داشته است. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۱۴ بهمن با ۱,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: طلا در معاملات روز سه شنبه با کاهش قیمت روبه‌رو شد اما توجهات همچنان به نقره متمرکز شده و سرمایه‌گذاران در حال سودگیری از افزایش قیمت روزهای گذشته هستند.

بهای فروش هر اونس طلا در معاملات روز گذشته تا ساعت ۱۹:۳۰به وقت تهران به ۱۸۳۵دلار رسید. این رقم در معاملات پایانی روز دوشنبه بازار آمریکا ۱۸۶۰دلار و ۱۰ سنت بود.

امیدها به بسته محرک مالی آمریکا پس از دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه برای بحث درباره کاهش میزان بسته پیشنهادی تقویت شد و از طرفی قیمت جهانی نقره در معاملات روز گذشته،در حالی از بالاترین رکورد ۸ ساله خود پایین آمد که با بالا رفتن قیمت‌ها سرمایه‌گذاران برای تثبیت سود خود به فروش دارایی نقره خود روی آوردند. موج ایجاد شده در معاملات نقره باعث شد قیمت فلزات گرانبهای دیگر مانند طلا هم پایین بیاید.

رشد محدود سکه

قیمت سکه و مسکوکات طلا در بازار روز سه‌شنبه تحت تاثیر افزایش تقاضا در دو روز اخیر شاهد نوسانات افزایشی بوده است. بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان تعیین شد که ۳۰‌هزار تومان افزایش داشته است.

هرچند که به مناسبت روز مادر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در مقایسه با چند روز اخیر افزایش نسبی پیدا کرده است، اما قیمت‌ این فلز گرانبها تحت تاثیر کاهش یک درصدی اونس طلا با افزایش چندانی همراه نشد.

سکه طی روز‌های گذشته نشان داد که حساسیت بالاتری نسبت به نوسانات قیمت دلار داشته و به طلای جهانی توجه چندانی ندارد اما رفتن اونس طلا به زیر ۱۸۵۰ دلار توانست رشد سکه را محدود کند.همچنین قطعات کوچکتر سکه نیز رشد کمرنگی داشتند، ربع سکه ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.