کد مطلب: ۵۲۵۶۲۹

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی دیروز به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که در قیاس با روز ماقبل کاهش ۸/ ۴درصدی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۴ فروردین با ۳۰,۰۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت جهانی طلا در معاملات پنج‌شنبه و جمعه با افت دلار و سود اوراق قرضه آمریکا بیش از یک درصد جهش کرد. اغلب بازارهای جهان در روز ۲ آوریل به علت عید «پاک» تعطیل بودند و آخرین قیمت برای هر اونس ۱۷۳۰ دلار و ۵۰ سنت را نشان می‌دهد.

طلا طی یک هفته گذشته با افت شدید به زیر کانال ۱۷۰۰ دلاری رفت و در روزهای پایانی هفته ضمن باز‌پس‌گیری محدوده یاد شده ریزش هفتگی خود را به ۱/ ۰درصد رساند.

به گفته کارشناسان گزارش مشاغل هفتگی ناامیدکننده آمریکا در هفته گذشته باعث شد تا نگرانی‌هایی در مورد ریکاوری اقتصادی آمریکا به‌وجود آمده و عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه همزمان با کاهش فشار تورمی، احتمال بهبود قیمت طلا را تقویت ‌کند. برای اینکه کاملا به روند صعودی طلا خوشبین شویم، قیمت‌ها باید به بالای ۱۷۸۰ دلار صعود کند.

کانال ۱۱ میلیونی سکه از دست رفت

قیمت سکه تمام بهار‌ آزادی در نخستین روز از دومین هفته معاملاتی تحت‌الشعاع اخبار منتشر‌شده برای توافق ایران و آمریکا برای احیای برجام که منجر به کاهش بیش از هزار تومانی دلار شد، با کاهش بیش از ۵۳۰ هزار تومان همراه شد.

این کاهش قیمت در شرایطی رخ داده که بازارهای جهانی طلا در تعطیلات پایان هفته به‌سر می‌برند. بر این اساس قیمت سکه و مسکوکات طلا در زیر سایه کاهش نرخ دلار در بازار داخلی افت قیمت را تجربه کرد تا جایی‌که کانال ۱۱ میلیونی را از دست داد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی دیروز به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که در قیاس با روز ماقبل کاهش ۸/ ۴درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش شدید قیمت‌ها سبب شده تا فاصله قیمتی بین ارزش ذاتی سکه و ارزش واقعی آن نیز حدود ۳۰درصدکاهش یابد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.