کد مطلب: ۵۲۶۰۱۳

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در روز یکشنبه نسبت به روزکاری قبل با افزایش اندکی به ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۱۵ فروردین با ۶,۲۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: با وجود این اخبار مایوس کننده، خریداران طلا از مشاهده اینکه قیمت اونس طلا پس از سقوط به پایین مرز ۱۶۸۰ دلار در هفته گذشته، موفق شد به بالای مرز ۱۷۰۰ دلار صعود کند، دلگرم شده‌اند. طلا همچنین از وضعیت بازده اوراق خزانه تاثیر می‌پذیرد و هنگامی که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا رشد می‌کند، قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند.

به علاوه دلار آمریکا یک عامل تاثیرگذار بر بازار طلا است. در حال حاضر دلار آمریکا تحت تاثیر بهبود چشم‌انداز اقتصادی آمریکا، صعود کرده و سبب تزلزل قیمتی در بازارطلا شده است. طلا امسال بدترین شروع سال را در ۳۹ سال گذشته داشت و ۱۰ درصد معادل ۱۹۰ دلار در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ کاهش قیمت داشت. این بدترین عملکرد سه ماهه‌ای است که قیمت طلا از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ به این طرف داشته است.

افزایش کم رمق سکه

همراه با کاهش قیمت دلار در چند روز گذشته، قیمت سکه و طلا نیز پایین آمد و سطوح بالایی که در هفته‌های اخیر به دست آورده بودند را از دست دادند. با وجود افزایش قیمت اونس طلا و رسیدن آن به ۱۷۳۰ دلار، سکه و طلا می‌توانستند به سمت اوج‌های جدیدی صعود کنند اما کاهش قیمت دلار مانع آن شد.

اخبار مثبت برجامی باعث شد معامله‌گران به فروش دلار و همچنین سکه خود بپردازند که نتیجه آن کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و دلار شد. البته قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در روز یکشنبه نسبت به روزکاری قبل با افزایش اندکی به ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت‌تاثیر خبرهای سیاسی است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.