خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۱۴۴۸

قیمت طلا و سکه امروز ۲۲ خرداد / کاهش قیمت‌ها در بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز ۲۲ خرداد / کاهش قیمت‌ها در بازار طلا

در جریان بازار امروز انس جهانی طلا به ۱۸۷۸ دلار رسید؛ اما در بازار داخلی طلا و سکه با کاهش قیمت همراه بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی طلا امروز به ۱۸۷۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح قدیم به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام شد.

اخبار موثر در بازار طلا چیست؟

افزایش نوسان دلار باعث افزایش قیمت طلا شد. بازرس اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر توضیح داد: قیمت دلار تحت تاثیر مسائل بین‌المللی و داخلی ایران روند افزایشی گرفته است. هر چند مسائل مربوط به برجام تاثیر چندانی بر قیمت انس جهانی نداشته اما نوسان قیمت دلار، طلا و سکه در بازار ایران را گران کرد.

سید محمود فضل آذر شربیانی به تجارت‌نیوز گفت: با بازگشایی بازارهای بین‌المللی قیمت انس جهانی از روز دوشنبه تاکنون تغییر اندکی داشته است. همچنین مردم به دلیل انتخابات پیش روی ریاست جمهور طلا نمی‌خرند، چراکه عده‌ای معتقدند ممکن است قیمت طلا بعد از انتخابات روند کاهشی داشته باشد.

در ماه‌های گذشته به دلیل شرایط رکودی بازار،‌ تقاضا برای خرید سکه و طلای آب شده زیاد شد اما حالا به گفته فضل آذر شربیانی، این روزها تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه کم شده است.

دنیای اقتصاد نوشت:

تردید معامله‌گران اونس

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر عقب‌نشینی دلار و بازده پایین‌تر اوراق قرضه به مرز ۱۹۰۰ دلار نزدیک شد اما نتوانست در این روند پایدار بماند و در دادو‌ستدهای روز جمعه (در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران) به قیمت ۱۸۸۰ دلار رسید. تورم در هفته‌های اخیر روند صعودی داشته و معامله‌گران در انتظار آمار اقتصادی هستند.

انتظار می‌رود این گزارش تاثیر مختلفی بر قیمت طلا داشته باشد. به گفته کارشناسان تسریع روند رشد تورم نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال آغاز تعدیل سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا برمی‌انگیزد. احتمالا نشست سیاست پولی هفته آینده بانک مرکزی بدون رویداد خاصی برگزار شود و مانع رشد چشمگیر ارزش دلار باشد و طلا بتواند با روندی ملایم از سطح ۱۹۰۰ دلار عبور کند.

54 6

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فک کنم قیمت امروزو اشتباه زدین