کد مطلب: ۴۸۳۸۶۹

سکه در یک قدمی ۱۶ میلیون تومانی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۲ مهر ۹۹

سکه در یک قدمی 16 میلیون تومانی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 22 مهر 99

در چند روز گذشته و با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار، حباب سکه افزایش یافته است. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۱ مهر با 24,900 تومان افزایش، یک میلیون و 473 هزار و 800 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، از رکورد بالای اخیرش عقب‌نشینی کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 4/ 0 درصد کاهش، به ۱۹۲2 دلار و 47 سنت رسید. شاخص دلار اندکی بهبود یافته و قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است؛ اما روند فنی طلا در کوتاه‌مدت مثبت شده و به‌زودی ممکن است مقاومت در سطح ۱۹۴۲ دلار را امتحان کند.

از طرفی اقدامات محرک مالی جدید به نفع طلا بود و این فلز را به‌عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم، با افزایش تقاضا روبه‌رو می‌کرد. بهای این فلز ارزشمند تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم‌سابقه بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان که با هدف مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمده، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۷ درصد رشد کرده است.

سکه در یک قدمی 16 میلیون تومانی

در چند روز گذشته و با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار، حباب سکه افزایش یافته است. روز دوشنبه حباب سکه تا یک میلیون و 800 هزار تومان رسید. گفتنی است که از دو روز گذشته بسیاری از معاملات در بازار طلا و سکه با سرعت کمتری صورت می‌گیرد و فروشنده‌ها از فروش خودداری می‌کنند؛ ولی همچنان سکه خریدار دارد و تقاضا افزایش یافته است.

روز دوشنبه قیمت هر قطعه سکه طرح جدید 15 میلیون و 950 هزار تومان، تعیین شده که افزایش 250 تومانی را نشان می‌دهد. نیم سکه ۸ میلیون و 920هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و 858هزار تومان رسیده است. سکه در نقطه‌ای ایستاده که به هیچ پایه‌ای اتکا نکرده است. آنچه سبب افزایش حباب قیمت سکه شده انتظارات معامله‌گران از آینده است که موجب شده با ورود نقدینگی به این بازار قیمت را بالا ببرد.

آخرین اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان فقط وقت فروشه چون وقتی یکدفعه وباسرعت میره بالا یکدفعه وباسرعت هم سقوط میکنه

  • هیچکس

    من که میگم این یه بازیه خیلی میره بالا یهو میارن پایین اون کسایی که سرمایشنو ریختن تو بازار طلا با خاک یکسان بشن

  • ناشناس

    توی طول تاریخ ایران هیچوقت سکه یا طلا ارزون نشده و قیمت پایین نیومده حتی بطور معمول نزدیک پایان سال ۲۰درصدگرون میشه پس با خیال راحت خرید کنید سکه وطلا

  • الکی خوش

    یعنی واقعا دیگه جا داره ازاین بالاترهم بره؟

    • ناشناس

      اره والا مردمو بدبخت کردن

    • ناشناس

      میره بالا , تاحالا یادت میاد چیزی ارزون شده باشه,

  • الکی خوش

    یعنی میشه

  • ناشناس

    سلام من میخوام امروز طلا بخرم یعنی ارزون میشه اگه بخرم یا بالاتر میره خواهش میکنم راهنمایی کنید

  • ناشناس

    روش بورس رو در دست گرفتن،مردم سرمایه گذاری رو طلا انجام بدن بعد بیارنش پایین

  • ناشناس

    توی تاریخ ایران تاحالا چندبارمردم به خاطر دلاروطلا خوردن زمین سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژادسکه تا 1600رفت ونزدیک انتخابات که شدیکدفعه اومد روی 900وتا دوسالم روی 900تا1تومن پایین وبالاشد دلاروسکه جای سرمایه گذاری نیست

    • مهدی

      نگاهیه زمانی پدر من یکه طلا میگرفت 2500الان سکه طلا شده شانزده میلیون فکر کنم از گذشته تا الان به تاریخچه رشد قیمت نگاه کنید متوجه خواهید شد خرید بهتره یا فروش

  • علی

    کسی می دونه چرا قیمت طلا دم به دقیقه تغییرمیکنه وثبات خاصی نداره؟یک ساعت قیمت میشه۱۴۹۵بعدیهومیریزه میادروی۱۴۷۳چرااینکارو میکنن دلیلش چیه کسی می دونه راهنمایی کنه

  • ناشناس

    تا وقتی کرونا هست قیمت طلا نجومی خواهد بود تو کل دنیا توی ایران تورم هم اضافه کنید پس سکه و طلا حالا حالا ها بالا می ره