کد مطلب: ۴۷۰۲۹۵

طلا مجددا میلیونی شد / اولین قیمت طلا امروز ۲۷ مرداد ۹۹ چقدر است؟

طلا مجددا میلیونی شد / اولین قیمت طلا امروز 27 مرداد 99 چقدر است؟

آخرین وضعیت بازار طلا پیش از شروع بازار در امروز چگونه بود؟ قیمت طلا در روز گذشته با چقدر بسته شده و چه سیگنال‌هایی برای آینده این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه با 38 هزار و 800 تومان افزایش به یک میلیون و 38 هزار تومان رسید.

اما در بازار سکه اوضاع چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: بازار سکه در معاملات روز یکشنبه بار دیگر روند صعودی به خود گرفت. بهای هر سکه طرح جدید که روز شنبه با کاهش قیمت مواجه شده بود در جریان داد و ستدهای روز گذشته با 150 هزارتومان رشد در ارتفاع 10 میلیون و 600 هزار تومانی قرار گرفت. افزایش 9/ 1 درصدی قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که دلار نیز 5/ 0 در بازار ارز تهران افزایش داشت.

در مقابل قیمت گواهی سکه تحویل یک روزه با کاهش یک درصدی به 10 میلیون و 770 هزار تومان رسید تا فاصله بین سکه بورسی و بازار به کمتر از 200هزار تومان برسد. با توجه به نحوه معاملات سکه در بازار تهران به نظر می‌رسد نوسانات سکه بین 10 میلیون تومان تا 11 میلیون تومان ادامه دارد. همچنین نرخ نیم سکه و ربع سکه نیز همانند سکه بهار آزادی در مدار صعودی قرار گرفت.

در بازار طلای جهانی چه خبر است؟

طی یک هفته گذشته نوسان شدید قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی افتی 200 دلاری را رقم زد. کند بودن آهنگ افزایش بهای اونس تا 1948 دلار سبب شده بسیاری از کارشناسان افت مجدد قیمت طلا را محتمل بدانند، این به معنای این نیست که روند صعودی خاتمه یافته است.

بسیاری بر این باورند که افت قیمت طلا تا محدوده ۱۸۵۰ دلار می‌تواند زمینه تداوم رشد در روند صعودی را برای این کالا فراهم کند. این دیدگاه در صورتی محقق خواهد شد که مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا به سرانجام نرسد. انتظار می‌رود با رفع اختلاف میان دو حزب سیاسی عمده آمریکا بر سر تصویب محرک مالی شاهد افزایش انتظارات تورمی باشیم که به رشد مجدد قیمت طلا کمک خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وارن بافت هم از سهامداری به سمت طلا رفته

  • ناشناس

    طلا تا 15 روز دیگر افزایش بی سابقه رو تجربه میکنه

  • ناشناس

    طلا با نزدیک شدن پاییز در امریکا افزایشی

  • ناشناس

    طلا امسال برخلاف سالهای گذشته تو محرم افزایشی خواهید دید