کد مطلب: ۵۰۸۰۷۲

سکه ۹ میلیونی شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳۰ دی ۹۹ چقدر بود؟

سکه ۹ میلیونی شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳۰ دی ۹۹ چقدر بود؟

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار طلا و سکه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۹ دی با ۷۴,۳۰۰ تومان کاهش، ۹۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت، اما اندکی رشد به چشم می‌خورد و از پایین‌ترین قیمت یک ماه و نیم اخیر فاصله گرفت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری (در ساعت ۱۶ به وقت تهران با ۳دلار رشد به ۱۸۳۱ دلار و ۴۹ سنت رسید.

بازار طلا در سطوح فعلی نسبتا حمایت شده مانده زیرا رشد اخیر قیمت دلار آمریکا به دلیل تقاضا برای دارایی امن بوده است. طلا پناهگاه مطمئن در برابر تورم و کاهش ارزش پول به شمار می‌رود و از این سیاست‌های محرک اقتصادی سود خواهد برد،به جای فلزات ارزشمند، دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه ممکن است در حال حاضر به دارایی‌های امن تبدیل شده باشند و این مساله در کوتاه‌مدت روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. با این حال دورنمای طلا در بلندمدت مثبت مانده است زیرا انتظار می‌رود دلار در بلندمدت ضعیف بماند.

سکه ۹ میلیونی شد

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز دوشنبه نسبت به روزکاری قبل با کاهش همراه شد. از جمله دلایل نوسان در بازار طلا و سکه نوسانات قیمتی طلای جهانی و کاهش‌های متوالی دلار است. قیمت ارز در بازار تهران تحت تاثیر خبرهای غیراقتصادی و احتمال آزادسازی منابع بلوکه شده ایران طی روزهای اخیر کاهشی است.

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار طلا و سکه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله و از محدوده ۱۰ میلیونی خارج شد که افت ۵/ ۴ درصدی روزانه را نشان می‌دهد.

هراس از ریزش بیشتر قیمت‌ها موجب شده دارندگان طلا و سکه از روزهای قبل برای فروش سکه‌هایشان اقدام کنند و همین موضوع موجب افزایش عرضه در بازار و کاهش چشم‌گیر قیمت‌ها شده است. بهای نیم سکه و ربع سکه نیز کاهش‌های بیشتری را تجربه کنند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • G

    چرا

  • ناشناس

    چرا طلا پایین اومد یعنی دیگه بالا نمیره همه چیز سرفلک کشیده گرونی پس چرا طلا ارزشمند ارزان شده

    • ناشناس

      کدوم ارزونی کجاش ارزونه از ۳۰۰ شد ۱۶۰۰ حالا ۹۰۰ این ارزونه

    • ناشناس

      تو دیگه خیلی پررویی الان ک داره ب سرعت ریزش میکنه دو قورت نیمت هنوز باقیه

    • ناشناس

      چرا پایین نیاد، دعا کنید پایین بیاد که مشکل جوانان حل بشه بتونن ازدواج کنن، نه اینکه فقط به فکر خودتون باشید، به نظرم شماها که طلا ذخیره کردین تا گرون بشه بفروشید یکم ضرر کنید بد نیست

    • رهگذر

      چون رفتن بالای ان حباب بود قیمت طلا همیشه تابعی از قیمت اونس جهانی و قیمت دلار در ایران است ولی در شرایطی که اونس جهانی 1900 دلار بود و سکه باید با توجه به قیمت دلار 10 میلیون معامله میشود 15 میلیون شد . زمانی که ربع سکه 6 میلیون شده بود ارزش واقعی ان بر اساس انس جهانی 4 میلیون بود . شک نکنید افراد عادی و بی تجربه همیشه در اوج قیمت خرید و بعد کلی ضرر میکنند بورس را در قیمتهای بالا وارد شدند و سودش را حقوقی ها بردند سکه را 15 میلیون وارد شدند و دلار را 32 . دلیلش اینست کسی که شغلش دلالی نیست اهل ریسکم نیست بنابراین انقدر صبر میکند و استخاره میکند و وقتی دید قیمتها چند برابر شد تازه به فکر ورود میافد انجاست که حرفه ای ها با قیمت بالا کالا و سهم را به انها میفروشند و در میروند . در خرید و فروشها ی طلا دلار سکه و سهام مهمترین اصل ورود و خروج بموقع است

    • yasamin

      به مرگ میگیرن به تب راضی بشیم

    • ناشناس

      دورد بر شرفت بزار طلا و دلار ارزان شاید وسایل هم ارزان شد

  • ناشناس

    من سکه خریدم ۱۴

    • مملی

      خاک برسرت

  • ناشناس

    چرا ارزون نشه، بذار حداقل اونایی که فقط به فکر خودشونن طلا ذخیره کردن تا گرون بشه بفروشن، یکم طعم ضرر کردن رو بفهمنن تا به فکر اون جونی که میخواد ازدواج کنه توان یه حلقه ساده رو نداره بیوفتنن،، دعا کنید ارزون شه نه اینکه فقط به فکر خودتون باشید ، خیلی از جونا به خاطر این گرونیا به راه کج رفتن از ازدواج فراری هسستن چون در توانشو نیست یه تیکه طلا یا وسایل دیگه خریداری کنن

  • طاها

    سلام انشاالله پیاین بیاد