کد مطلب: ۴۷۲۲۴۵

آخرین سیگنال‌ها پیش از اعلام قیمت طلا ۴ شهریور

آخرین سیگنال‌ها پیش از اعلام قیمت طلا 4 شهریور

آخرین قیمت طلا پیش از شروع بازار روز سه‌شنبه چهارم شهریور ماه چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی از بازار طلا قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه سوم شهریور ماه با 9500 تومان افزایش به یک میلیون و 50 هزار تومان رسید.

اما بازار سکه چه وضعیتی داشت؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: طی یک هفته گذشته بازار سکه تمام بهار آزادی روند نزولی کم‌شیبی را طی کرده است. همین امر سبب شده تا در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت سکه از محدوده 11 میلیون تومان به 10 میلیون و 700هزار تومان باشیم. بررسی روند قیمت سکه حکایت از آن دارد که قیمت این کالای سرمایه‌ای در روزهای اخیر و در سایه ثبات قیمت دلار همبستگی زیادی با بهای طلا در بازارهای جهانی یافته است.

از این رو به نظر می‌رسد که در صورت نبود نوسانی قابل‌توجه در این بازارها و عدم افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی قیمت سکه بهار آزادی نیز در محدوده فعلی در نوسان باشد. با این حال اگر افتی محسوس در بازار اونس جهانی طلا را شاهد باشیم کاهش بیشتر قیمت سکه در بازارهای داخلی امری دور از ذهن نخواهد بود.

قیمت طلا افزایش یافت

درجا زدن برای اونس جهانی طلا در روزهای اخیر به یک امر معمول بدل شده است. روز گذشته قیمت این فلز به 1958 دلار رسید. از زمانی که طلا تنها در چهار روز 200 دلار نوسان کرد تا به امروز این فلز گرانبها هیچ واکنشی به جز در جا زدن در میانه کانال 1900 دلاری نشان نداده است.

همین امر سبب شده در روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان بازارهای جهانی انتظارات خود را نسبت به روند پیش روی طلا تعدیل کنند. از این رو حصول تمامی اهداف قیمتی به جهت‌گیری مقامات پولی در ایالات متحده آمریکا منوط شده است.

در صورتی که طی هفته جاری هر یک از اعضای فدرال رزرو به خصوص جرومی پاول اظهاراتی مبنی بر حمایت از اقتصاد آمریکا با ارائه محرک اقتصادی ایراد کنند، می‌توان انتظار داشت که انتظارات تورمی در ارز دلار به رشد قیمت طلا منجر شود.

آخرین اخبار از قیمت طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    داداش طلا و دلار ولش کن مردم دوباره برای خرید سهام هجوم کردن وتجارت یک میلیارد صف خرید خورده

  • ناشناس

    مردم دیوانه شدن واسه همچی صف کشیدن بابا بیخال یسال بیخال شین

  • ناشناس

    طلا طلاست برگ چغنذر نیست که خراب شود یکسال دیگرقیمتش دوبرابرونیم امروز ۴ شهریور۹۹است طلا ذاتش پاک است خدابهش برکت میده