کد مطلب: ۴۷۲۸۵۶

قیمت طلا امروز ۶ شهریور چگونه آغاز می‌شود؟

قیمت طلا امروز 6 شهریور چگونه آغاز می‌شود؟

آخرین قیمت طلا در بازار تا پیش از شروع بازار روز پنجشنبه ششم شهریور ماه چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی برای آینده این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه پنجم شهریور با 6,700 تومان افزایش به یک میلیون و 59 هزار تومان رسیده بود.

اما در بازار سکه اوضاع چطور بوده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: نوسانات در بازار سکه ادامه دارد و سکه به دنبال تحکیم قیمت در حال جا‌به‌جایی از کانال 10 میلیون به 11 میلیون تومان است. سکه در جریان معاملات روز چهارشنبه روند صعودی را در پیش گرفت، روند رو به رشد سکه از روز سه‌شنبه آغاز شده است و دیروز در 5 شهریور 99 هر سکه طرح جدید با قیمت 10 میلیون و 870 هزار تومان معامله شد.

کاهش نرخ اونس طلا در بازار جهانی و افزایش قیمت دلار در داخل کشور تاثیر مستقیمی بر متعادل‌سازی نرخ سکه داشتند. قابل ذکر است که تمام بازارهای پولی و مالی کشور از دو روز گذشته روند صعودی به خود گرفته‌اند. کارشناسان و فعالان بازار سکه معتقدند با توجه به ماه محرم داد و ستد در بازارسکه کاهش پیدا کرده است.

ادامه روند کاهشی طلا

بازار طلای جهانی در حالی روز‌های پر نوسانی را پشت سر می‌گذارد که طی چند روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده است. سرانجام روز سه شنبه هر اونس طلا در بازار جهانی تا ساعت 16 با کاهش13دلاری به 1916 دلار رسید. همچنین قیمت فلز زرد در معاملات آتی روز گذشته برای تحویل در ماه دسامبر با 59/ 0 درصد افزایش به 1934 دلار و 50 سنت رسید. با وجود تحقق نیافتن خریدهای وعده داده شده چین از آمریکا، مقامات ارشد تجاری آمریکا و چین بار دیگر بر تعهد خود نسبت به فاز نخست توافق تجاری تاکید کردند و همین مساله به رشد شاخص‌ها در بازارهای مالی کمک کرد. فعالان بازار اکنون در انتظار سخنرانی روز پنج‌شنبه رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول هستند. انتظار می‌رود وی در این سخنرانی نظر بانک مرکزی آمریکا در مورد تورم و سیاست‌های پولی را بیان کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.