کد مطلب: ۳۱۹۷۱۲

قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده گران‌تر می‌شود

قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده گران‌تر می‌شود

تازه‌ترین نظرسنجی انجمن فلزات گرانبهای لندن نشان می‌دهد که امیدواری‌ها در بین کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین‌المللی نسبت به افزایش قیمت طلا در ماه‌های آینده بیشتر شده است.

بیش از 682 نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس فلزات گرانبها که از سوی انجمن فلزات گرانبهای لندن برگزار شده، پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا تا 12 ماه آینده به بیش از 1532 دلار خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش نظرسنجی انجمن فلزات گرانبهای لندن نشان می‌دهد که قیمت طلا تا 12 ماه آینده 25 درصد بیشتر از قیمت‌های فعلی خواهد بود. این خوش بینانه ترین نظرسنجی انجام شده از سال 2012 میلادی درباره روند قیمت طلا به شمار می رود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین پیش بینی کردند که قیمت هر اونس نقره نیز تا سال آینده به 15 دلار خواهد رسید. قیمت هر اونس پلاتین نیز تا سال آینده به 1010 دلار و قیمت پالادیوم نیز به 1195 دلار خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تشدید تنش‌های سیاسی و تجاری در عرصه بین المللی می تواند تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را با افزایش چشمگیری روبرو کند.

از سوی دیگر نوسانات ارزش دلار آمریکا و سیاست های پولی و نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت فلزات گرانبها طی ماه های آینده خواهد بود.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.