کد مطلب: ۴۰۴۷۷۸

دبیر اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت طلا تا پایان هفته ثابت باقی می‌ماند / افزایش سکه‌های تقلبی در بازار

قیمت طلا تا پایان هفته ثابت باقی می‌ماند / افزایش سکه‌های تقلبی در بازار

دبیر اتحادیه طلا تهران می‌گوید: با توجه به سیاست‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات قیمت ارز پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت طلا و سکه تا پایان این هفته گران نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی ایران باعث شد که قیمت طلا هفته گذشته با افت رو به رو شود. در نهایت بازارها در این هفته چنین وضعیتی را ثبت کردند: بورس ۴ درصد بازدهی منفی، دلار ۰٫۴۰ درصد بازدهی منفی، طلا ۰٫۲۰ بازدهی منفی و سکه طلا ۰٫۲۵ درصد بازدهی مثبت.

پیش‌بینی‌ها درباره قیمت طلا در هفته پیش‌رو از ادامه ثبات قیمت دلار و طلا در بازار حکایت دارد.

در هفته جاری سفر زیارتی تعداد قابل توجهی از ایرانیان به کشور عراق یکی از مهمترین اتفاقاتی است که رخ می‌دهد. همچنین اخبار مربوط به مذاکرات آمریکا و چین و حادثه برای یک فروند نفتکش ایرانی در بندر جده عربستان از دیگر موضوعاتی است که بر قیمت طلا و ارز می‌تواند، اثرگذار باشد. حالا با توجه به نابه‌سامانی‌ها در منطقه و کشورهای اطراف آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان این هفته گران شود؟

آیا قیمت طلا ارزان می‌شود؟

در همین حال، دبیر اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به برهم خوردن شرایط منطقه آیا ممکن است قیمت طلا به دلیل برخی عوامل خارجی تا پایان هفته گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: اتفاقات اخیر منطقه تاثیری در گرانی قیمت طلا ندارد و انفجار نفتکش ایرانی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا منجر به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو نخواهد شد؛ چرا که با توجه به سفر زیارتی تعداد قابل توجهی از ایرانیان به کشور عراق حجم معاملات طلا به صفر نزدیک شده است.

نادر بذرافشان در ادامه افزود: براساس آخرین برآوردهای انجام شده هر انس طلای جهانی نیز حدود 15 دلار ارزان شد. بنابراین عوامل خارجی مثل گذشته منجر به التهاب و نوسان قیمت طلا نخواهد شد. خوشبختانه مدیریت عوامل داخلی ثبات را در بازار طلا نشان می‌دهد.

این فعال صنفی با اشاره به روند قیمت طلا و سکه در هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته گذشته قیمت سکه حدود 40 هزار تومان و همچنین قیمت طلا نیز هزار و 500 تومان ارزان شد. علت ارزان شدن قیمت سکه و طلا نیز به کاهش میزان تقاضا در این بازار ارتباط دارد. در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی حدود سه میلیون و 990 هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز به قیمت دو میلیون و 40 هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با قیمت یک میلیون و 240 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

مراقب سکه‌های تقلبی باشید

او افزود: با توجه به سیاست‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات قیمت ارز پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت طلا و سکه تا پایان این هفته گران نخواهد شد. قیمت طلا نیز در محدوده 407 تا 410 هزار تومان ثابت باقی می‌ماند.

بذرافشان در توصیه‌ای به خریداران سکه گفت: در این بازه زمانی فروش سکه‌های تقلبی (غیربانکی) در واحدهای صنفی بسیار باب شده است. از مردم تقاضا داریم برای خرید سکه به نشان هلوگرام اتحادیه طلا و پروانه کسب دقت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کنه ارزان بشه جوان های ما چه گناهی کردن که ارزو ماشین وطلا وخونه وازدواجو بچه رو به گور ببرن.

  • ناشناس

    حالا آدم طلا نمیخوره دعا کنید خونه ارزون بشه چون واقعا بدون سر پناه نمیشه آدم هر چی پول پس انداز کنه دوباره قیمت ها بالاتر میره?

  • ناشناس

    طلا و سکه نشد نون واسه مردم.دلشون بخاد گرونش میکنن دلشونم بخاد ارزونش میکنن.دیگه کسی هم تو خونه سکه نداره همه فروختن.