کد مطلب: ۳۶۶۸۷۷

قیمت طلا در بلندمدت صعودی خواهد بود

قیمت طلا در بلندمدت صعودی خواهد بود

به نظر می‌رسد پس از نوساناتی که اخیرا طلا در بازارهای جهانی داشته، سرمایه‌گذاران در مورد افزایش قیمت آن ناامید هستند. با این حال، به گفته مدیر ارشد شرکت خدمات مالی استاندارد چارترد، این روند موقت است و در بلندمدت قیمت فلز زرد صعودی خواهد بود.

به نظر می‌رسد پس از نوساناتی که اخیرا طلا در بازارهای جهانی داشته، سرمایه‌گذاران از اینکه این فلز گرانبها سطح هزار و 300 دلار به ازای هر اونس را بشکند، ناامید شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز قیمت هر اونس طلا با 0.05 درصد کاهش به هزار و 286 دلار و 86 سنت رسید.

به گفته اریک رابرتسون، مدیر ارشد در شرکت خدمات مالی استاندارد چارترد، مهم‌ترین عامل این روند نزولی بازار طلا، افزایش شاخص دلار و رشد قابل توجه بازار سرمایه بوده است. به طور کلی، دارایی‌های ریسکی از جمله بازار سرمایه در سه‌ماهه پایانی سال 2018 و سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی به‌طور چشمگیری رشد داشته و این روند تاثیر بسیاری بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است. به این ترتیب به نظر می‌رسد دارایی‌های ریسکی بازدهی بهتری را طی این دوره در مقایسه با طلا داشته‌اند.

با این حال این روند، تغییری در چشم‌انداز مثبت رابرتسون نسبت به بازار جهانی طلا به وجود نیاورده و او معتقد است که در بلندمدت قیمت این فلز گرانبها صعودی خواهد بود. چرا که در نهایت ارزش دلار ایالات متحده آمریکا در برابر سایر ارزها کاهش خواهد یافت.

آنچه در حال حاضر، ارزش دلار را در برابر سایر ارزها افزایش داده، کند شدن روند تجارت است که مهم‌ترین دلیل آن هم نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی در فصل اول سال جاری میلادی بوده است. این مساله موجب شده ارزش ارزها در اقتصادهای نوظهور در مقابل دلار و به دنبال آن فعالیت‌های اقتصادی کاهش یابد.

رابرتسون اما معتقد است این مساله کوتاه‎مدت است و به زودی وضعیت ارزها در بازارهای نوظهور بهبود می‌یابد.

این در حالی است که کارشناسان این حوزه در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو در مورد روند قیمت طلا اختلاف نظر داشتند. بر اساس این نظرسنجی که در دوازدهم آپریل منتشر شد، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند. در عین حال، نیمی از تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به روند صعودی و نیمی دیگر به کاهش قیمت طلا رای داده‌ بودند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.