کد مطلب: ۳۷۰۷۵۴

قیمت طلا و ارز امروز نهم اردیبهشت / سکه طرح قدیم به ۴۷۰۰۰۰۰ تومان رسید

قیمت طلا و ارز امروز نهم اردیبهشت / سکه طرح قدیم به 4700000 تومان رسید

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش بهای جهانی طلا بود و با افت قیمت مواجه شد، به طوریکه هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به 4700000 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی پس از گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ بهره و رشد ارزش دلار، روندی نزولی را در پیش گرفت و به 1278 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، نرخ‌های بهره پایین‌تر در آمریکا، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را با کاهش روبرو می‌کند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند. همچنین جذابیت سرمایه گذاری در دارایی‌های غیر سودده مانند طلا را افزایش می‌دهد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت «آی جی مارکتس» در این باره گفت: آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا تردیدهایی را نسبت به نیرومندی اقتصاد این کشور و قدرت مصرف کنندگان آمریکایی برانگیخت و باعث شد برخی از معامله گران احتمال کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را پیش بینی کنند.

طلا روز جمعه پس از افت ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب، بزرگترین رشد روزانه خود در هفت هفته گذشته را تجربه کرد.

آمار نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول امسال ۳.۲ درصد رشد کرده که ناشی از کاهش کسری تجاری و انباشته شدن انبوهی از کالاهای فروش نرفته بوده است و این مسئله ممکن است بعدها روی تصویر اقتصادی این کشور تأثیر منفی بر جای بگذارد.

ذخایر «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و به ۷۴۶.۶۹ تن رسید که پایین‌ترین میزان از ۱۹ اکتبر بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۴،۲۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴،۰۵۰ تومان و ۱۴،۱۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۹۸۵ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵،۸۹۰ تومان و ۱۵،۹۹۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19:15، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 920 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام با افت نسبی قیمت همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 444 هزار و 848 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 720 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 730 هزار تومان و 970 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.