کد مطلب: ۵۴۷۳۷۶

قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۱۱

قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۱۱

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر نوسانات محدود بهای جهانی فلز زرد و رشد نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و رشد فشارهای تورمی افزایش یافت که در ادامه فعالیت بازارها به رقم ۱۹۰۰ دلار کاهش یافت.

براساس گزارش ایسنا، مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: قیمت طلا روند صعودی پرقدرتی را دنبال می کند و این امر تحت تاثیر افت دلار آمریکا و نگرانیهای تورمی روی داده است. شاید عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرده است بازگشت خریداران چینی و هندی باشد. اگر طلا در کوتاه مدت قیمت ۱۹۲۲ دلار را بشکند، فضا برای صعود بیشتر قیمت این فلز ارزشمند مهیا می‌شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۳ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد. دلار آمریکا در مه برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد.

آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمتهای مصرفی آمریکا در آوریل از سقف دو درصد تعیین شده توسط بانک مرکزی این کشور عبور کرده است. فعالان بازار هفته جاری به آمارهای اقتصادی کلیدی آمریکا نظیر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی که روز جمعه اعلام می‌شود، متمرکز هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند انتظار دارند رشد تورم موقتی باشد و اعلام کرده‌‌‌اند تدابیر محرک مالی همچنان ادامه پیدا خواهند کرد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز یازدهم خرداد خرداد ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۳ هزار و ۴۱۶ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۴۹۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۶۱۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۱۳۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۱۴ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۴۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۶۱ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.