کد مطلب: ۵۶۷۳۵۵

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۷

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۷

دلار آمریکا از روز سه‌شنبه تا کنون روندی افزایشی داشته و از مرز حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرده است. امروز نیز این روند صعودی ادامه داشت. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز سه‌شنبه روی ۲۵ هزار و ۱۲۰ تومان قرار داشت. دلار در شروع معاملات چهارشنبه روی ۲۵ هزار و ۲۴۰ تومان و بالای مرز حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار آمریکا در معاملات چهارشنبه رشد قابل توجهی داشت و از مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد. اما نرخ دلار متشکل افت کرد. تغییرات قیمتی در بازار متشکل محدود بود، با این وجود حرکت خلاف جهت بازار متشکل در حالی که قیمت دلار بازار آزاد مرز حساس را پشت سر گذاست قابل توجه بود. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی و بازار آزاد نزدیک ۵۰۰ تومان اختلاف داشت.

واکنش بانک مرکزی به پیشروی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل در هفته اخیر رشد کرد و دوباره به کانال ۲۴ هزار تومان وارد شد. متوسط هفتگی قیمت دلار در هفته اخیر ۲۴ هزار و ۲۶۴ تومان بود. افزایش متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل مدیون تغییرات قیمتی در اولین روز کاری هفته بود و در دو روز بعد قیمت دلار متشکل تغییرات منفی را به ثبت رسانده بود.

حرکت متوسط هفتگی قیمت متشکل در بازار یورو بر خلاف دلار کاهشی بود، متوسط هفتگی قیمت یورو در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته به صورت محدود (۷۱ تومان) افت کرد و روی ۲۸ هزار و ۴۶۳ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰

دلار در بازار آزاد در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۷۰ تومان افزایش، ۲۵,۲۹۰ تومان نرخ گذاری شد. امروز، پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ نیز با رشد ۰.۶۷ درصدی به ۲۵,۲۹۰ (بیست و پنج هزار و دویست و نود ) تومان رسید.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۴,۵۳۷ تومان معامله شد. دلار در سامانه سنا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۹۹ تومان افزایش، ۲۴,۴۹۹ تومان نرخ گذاری شد. دلار کانادا با افزایش ۰.۴۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۰,۰۵۴ تومان معامله شد.

دلار صرافی ملی

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار صرافی ملی امروز با اندکی افزایش نسبت به روز قبل، ۲۴۴۹۹ تومان ثبت شده است. همچنین نرخ خرید دلار ۲۴۰۱۴ تومان اعلام شده است.

قیمت یورو نیز با افزایش نسبت به روز قبل، ۲۸۸۳۵ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۲۸۲۶۴ تومان تعیین شده است.

اتفاق جدید برای قیمت طلا

در بازار طلا ، فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه دارد و در اولین واکنش قیمت طلا در بازار جهانی به زیر ۱۸۰۰ دلار افت کرد و سپس به روند صعودی خود برگشت.

در روزهایی که رشد قیمت دلار تا مرز ۲۵۵۰۰ تومان سیگنال مهمی برای بازار طلا محسوب می‌شود، در بازار جهانی تصمیم جدید آمریکا این بازار را با ابهاماتی مواجه کرد.

فدرال رزرو نرخ بهره خود را نزدیک به صفر نگه داشته و در بیانیه این نهاد آمده اقتصاد آمریکا در حال پیشرفت است اما همچنان درگیر کرونا است.

آن طور که اقتصادنیوز نوشته، همانطور که انتظار می‌رفت، کمیته بازار آزاد فدرال جلسه دو روزه خود را با حفظ نرخ بهره در محدوده هدف نزدیک به صفر به پایان رساند. در کنار آن کمیته دیدگاه خود را مبنی بر ادامه «تقویت» اقتصاد تکرار کرد.

اولین واکنش طلا به نشست فدرال رزرو پایین آمدن به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بود. اما وقتی پاول شروع به صحبت کرد، این افت کاملاً معکوس شد و طلای خالص به بالاترین قیمت روزانه ۱،۸۰۸٫۲۰ دلار صعود کرد که در روز ۰٫۵۳ درصد افزایش داشت.

اما در بازار داخلی نیز قیمت دلار روندی صعودی را در پیش گرفته که در صورت تداوم آن، ممکن است قیمت طلا متاثر شود، با این حال با توجه به نزدیک شدن به زمان تغییر دولت از نظر داخلی نیز طلا با این ابهام مواجه است که روند دلار چه خواهد شد. در صورت تداوم روند فعلی در بازار دلار و روند فعلی بازار جهانی تقاضا برای طلا ممکن است بیشتر شود.

پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چیست؟

دبیر اتحادیه طلا از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا وسکه خبر داد و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌داند.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

انس جهانی عصر روز چهارنشبه زیر مرز ۱۸۰۰ دلار و روی ۱۷۹۹ دلار قرار داشت. با وجود اینکه طلا عملکرد نسبتا ضعیفی داشت، قیمت سکه تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت می‌رساند. قیمت سکه در شروع معاملات دیروز روی ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان قرار داشت. سکه در ادامه رشد کرد، به مرز حساس ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزدیک شد، آن را لمس کرد و دوباره زیر مرز حساس روی رقم ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

توصیه مهم به خریداران طلا

به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم محمد ولی در مورد خرید طلای آب شده، اظهار کرد: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی ۴۰ روز اخیر نسبتاً کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ندارد.

تغییرات قیمت سکه و طلا

در بازار ایران اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۲۵ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه به مبلغ یک میلیون و ۹۶ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا مرز ۳۰ هزار تومان خواهد رفت