خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۶۹۲۸

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۱

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۱

صبح امروز حجم معاملات دلار محدود بود اما قیمت این ارز ظهر امروز روی مرز حساس ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. هر قطعه سکه طرح جدید نیز ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از چند روز حرکت در مسیر صعودی، از روز چهارشنبه دلار با نوسانات کاهشی مواجه شد و بار دیگر به انتهای کانال ۲۶ هزار تومانی بازگشت. حالا اما به نظر می‌رسد در نبود مذاکرات وین و حواشی سیاسی‌اش، شاخص‌های اقتصادی سیگنال‌های چندان مثبتی به بازار نمی‌دهند.

چند روز پیش امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره دور بعدی مذاکرات عنوان کرد:« طرف مقابل این درک را دارد که بالاخره یک پروسه دو، سه ماهه‌‌ای زمان می‌برد که دولت جدید مستقر شود و برای هر گونه تصمیمی که می‌خواهد در این رابطه بگیرد، برنامه‌ریزی کند».

برخی معامله‌گران بازار ارز از این گفته‌ها اینطور برداشت کردند که قرار گرفتن دوباره در مسیر مذاکرات، چند ماهی زمان خواهد برد. بنابراین بلافاصله شروع به افزایش خرید کردند اما بازارساز با سرعت وارد شد و سعی کرد اجازه ندهد که طی روزهای آتی قیمت دلار دچار افزایش بیشتر شود.

حالا اما درحالی که سیگنال‌های مذاکرات وین کمرنگ‌تر از همیشه شده، ظاهرا مردم و بازیگران بازار سیگنال‌های اقتصادی را جایگزین کردند و بر مبنای آن معامله می‌کنند. سیگنال‌هایی که به نظر می‌رسد برای آینده بازار چندان نویدبخش نباشند.

قیمت دلار روی ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت

با وجود این قیمت دلار آمریکا در روز گذشته مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد و در آخرین ساعات معاملات روی ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان قرار گرفت.

آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، صبح امروز حجم معاملات دلار محدود بود و تا حوالی ظهر نرخی به صورت فراگیر از دلار بیرون نیامده بود. قیمت دلار ظهر امروز روی مرز حساس ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت.

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز موضع‌گیری وزیر امور خاجه جدید و شروطی که برای شروع دور جدید مذاکرات قرار داده است جلب توجه می‌کند.

این در حالی است که طرف‌های مقابل معتقدند در صورتی که ایران برای بازگشت به مذاکرات تعجیل نکند شانس احیای برجام کاهش می‌یابد. سیاست دولت جدید برای شروع دور جدید مذاکرات از متغیرهای تعیین‌کننده قیمت دلار محسوب می‌شود و برای فعالان بازار مهم است.

قیمت دلار در بازارهای مختلف

دلار در بازار آزاد با افزایش ۰.۴۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷,۲۵۰ تومان معامله شد. دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۱۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۶,۳۵۸ تومان معامله شد.

این ارز در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۱ تومان کاهش، ۲۶,۶۵۰ تومان نرخ گذاری شد. دلار کانادا با کاهش ۰.۰۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۱,۶۴۱ تومان معامله شد.

به گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر خاصی نسبت به روز قبل، ۲۶۶۵۰ تومان ثبت شده است. همچنین نرخ خرید دلار ۲۶۱۲۲ تومان اعلام شده است.

قیمت یورو نیز با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، ۳۱۲۵۰ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۳۰۶۳۱ تومان تعیین شده است.

رشد یک درصدی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز قدری افزایش یافت و ظهر امروز به وقت ایران روی ۱۸۱۴ دلار قرار داشت.

قیمت سکه امامی که عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قرار گرفته بود، پیش از ظهر امروز روی ۱۲ میلیون تومان قرار داشت.

حجم معاملات نقدی دلار در بازار امروز محدود بود و تا حوالی ظهر قیمتی از دلار به صورت فراگیر بیرون نیامده بود. با در نظر گرفتن نرخ عصر روز گذشته دلار یعنی ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان اندازه حباب قیمتی سکه ۳٫۵۷ درصد به دست می‌آمد.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه شش میلیون ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۱۰ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۶ و ۵۱ دقیقه به مبلغ یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.