کد مطلب: ۵۷۶۸۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال شاخص‌های اقتصادی به بازیگران بازار ارز/ پیش‌بینی‌ مردم چیست؟

سیگنال شاخص‌های اقتصادی به بازیگران بازار ارز/ پیش‌بینی‌ مردم چیست؟

پس از چند روز حرکت در مسیر صعودی، از روز چهارشنبه دلار با نوسانات کاهشی مواجه شد و بار دیگر به انتهای کانال ۲۶ هزار تومانی بازگشت. حالا اما به نظر می‌رسد در نبود مذاکرات وین و حواشی سیاسی‌اش، شاخص‌های اقتصادی سیگنال‌های چندان مثبتی به بازار نمی‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره دور بعدی مذاکرات عنوان کرد:« طرف مقابل این درک را دارد که بالاخره یک پروسه دو، سه ماهه‌‌ای زمان می‌برد که دولت جدید مستقر شود و برای هر گونه تصمیمی که می‌خواهد در این رابطه بگیرد، برنامه‌ریزی کند».

برخی معامله‌گران بازار ارز از این گفته‌ها اینطور برداشت کردند که قرار گرفتن دوباره در مسیر مذاکرات، چند ماهی زمان خواهد برد. بنابراین بلافاصله شروع به افزایش خرید کردند اما بازارساز با سرعت وارد شد و سعی کرد اجازه ندهد که طی روزهای آتی قیمت دلار دچار افزایش بیشتر شود.

بنابراین قیمت دلار آمریکا که در بازار آزاد پا به کانال ۲۸ هزار تومانی گذاشته بود، تا عصر روز پنج‌شنبه حتی موفق به لمس دوباره کانال ۲۶ هزار تومانی شود.

حالا اما درحالی که سیگنال‌های مذاکرات وین کمرنگ‌تر از همیشه شده، ظاهرا مردم و بازیگران بازار سیگنال‌های اقتصادی را جایگزین کردند و بر مبنای آن معامله می‌کنند. سیگنال‌هایی که به نظر می‌رسد برای آینده بازار چندان نویدبخش نباشند.

مردم منتظر چه اتفاقی در بازار ارز هستند؟

در ادامه تعدادی از پیش‌بینی‌های مخاطبان تجارت‌نیوز با تکیه بر همین سیگنال‌ها را می‌خوانید:

« با توجه به کسری بودجه دولت که رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به آن اعتراف کرد، دلار در ماه‌های آخر سال حتما گران خواهد شد»

« با این سرعت افزایش نقدینگی بی‌پشتوانه توقع ارزونی یاگرون نشدن ارز منطقی به نظر نمی‌رسد»

« قیمت ارز را‌ با وعده‌ها نمیشه کاهش داد باید در عمل و با گشایش ارزی ناشی از صادرات غیر نفتی و نفتی و تعامل اقتصادی با دنیاد ثبات داد. با وضع موجود اقتصاد، قیمت دلار بیش از ۳۰ هزار تومان است ولی به صورت دستوری پایین نگهداشته شده»

« منابعی که برای واکسن تخصیص داده شده اگر از همان منابع بلوکه شده در ژاپن و کره باشه تاثیری در قیمت ارز نداره. چون اصلا در دسترس نیست نبوده که حالا کم شدنش تاثیری داشته باشه ( این جمله هم به معنای گران نشدن ارز نیست بلکه منظور نقد عوامل گرانی احتمالی ارز است )»

« بنظر می‌رسه اینا همش موقتی باشه و در آبان ماه همه چیز مشخص میشه تا آن زمان نمیشه گفت وضعیت چجوریه! از طرفی ما دلار را با توجه به کسری عجیب و غریب بودجه انتظار داریم بالا برود و به سی هزارتومن برسه. از طرفی دیگر معلوم نیست توافقی حاصل بشه و ایران به منابع ارزی خودش دسترسی داشته باشه یا نه. اگر یکدفعه توافق بشود و ایران در بحث اف ای تی اف نیز مشکلش حل بشود دلار در محدوده ۲۰ تا ۲۵ تومن قرار میگیرد!»

«دلار پایبن نمیاد، اقتصاد تمام چرخاش پنچره»

« قطعا چند روز دیگه کانال ۲۸ تومن رو پس می‌گیره. دولت دلارش کجا بود که ارزپاشی کنه؟ مگه ارز رو برای دارو و نهاده‌های دامی و کالاهای ضروری نمی‌خواد؟ خودشون عقلشون می‌رسه که با ارزپاشی بیشتر از دو سه روز نمی تونن دلار رو بیارن پائین. دلار باید با فروش نفت و بازگشت پولش و با سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در داخل و با تولید زیاد، بیاد پائین. نه با کارهای هیجانی موقت»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار همین الانش هم کمتر از این حرفاس
    به این رسانه هایی که غلو میکنن گوش ندین