کد مطلب: ۳۴۲۵۶۹

قیمت طلا و ارز در بازار امروز چهارشنبه

قیمت طلا و ارز در بازار امروز چهارشنبه

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه باتوجه به امیدواری‌ها نسبت به بهبود روابط چین و آمریکا ثبات نسبی را همراه داشت که این روند در بازار طلا و سکه تاثیرگذار بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز چهارشنبه با امیدواری بازار جهانی نسبت به پایان جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش اعتماد به بازاز جهانی روند باثباتی داشت.

کارشناسان این ثبات بازار را ناشی از افزایش ارزش دلار با بهبود روابط پکن و واشنگتن می‌دانند که موجب رسیدن قیمت هر اونس طلا به 1285 دلار شد.

براساس گزارش ایسنا، به گفته بنجامین لو جیاشوان، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، در کوتاه‌مدت تا حدودی خوش‌بینی به مصالحه تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد که اعتماد بازار را بهبود خواهد بخشید. همچنین روند افزایشی طلا به دلیل بهبود تدریجی دارایی‌های پرریسک و حسابی که سرمایه‌گذاران روی تغییر مواضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص تحکیم سیاست پولی باز کرده‌اند، با موانعی روبه‌رو خواهد شد.

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه با این خوش‌بینی که واشنگتن و پکن توافق تجاری امضاء خواهند کرد و از رویارویی که اقتصاد جهانی را مختل کرده است اجتناب می‌کنند به بالاترین حد خود در سه هفته و نیم اخیر صعود کردند.

صعود دارایی‌های پرریسک از جمعه گذشته که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اظهار کرد از ریسک‌های متوجه اقتصاد آمریکا آگاه بوده و در تصمیمات سیاست پولی در سال جاری صبورانه عمل خواهد کرد تسریع شده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر انتشار جزئیات نشست دسامبر کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی روند آتی افزایش نرخ‌های بهره هستند.

طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیر رسمی امروز (۱۹ دی ۱۳۹۷) قیمت دلار برای فروش ۱۰،۹۵۰ تومان گزارش شده است.

صرافی ملی، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۰،۷۸۰ تومان و ۱۰،۸۸۰ تومان اعلام کرده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز (۱۹ دی ۱۳۹۷) ۱۲،۷۲۰ تومان است.

صرافی ملی قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲،۶۲۰ تومان و ۱۲،۷۲۰ تومان اعلام کرد. همچنین، نرخ رسمی یورو در بانک مرکزی ۴،۸۱۱ تومان تعیین شد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز روند و شدت افزایش قیمت‌ها در بازار طلا بسیار کمتر از روزهای گذشته بوده و نشان می‌دهد که دولت نه تنها بازار سکه و طلا را رها نکرده بلکه در حال کنترل آن است.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و 785 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 670 هزار تومان است که رشد نامحسوسی را در بازار داشتند.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 343 هزار و 735 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، یک میلیون و 950 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 205 هزار تومان و 660 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.