کد مطلب: ۳۵۷۱۸۳

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۱۳ اسفند

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 13 اسفند

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر کاهش بهای جهانی طلا و نرخ دلار بود و بر این اساس بهای هر گرم طلای 18عیار نسبت به دیروز حدود 10 هزار تومان کاهش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی با توجه به سقوط قیمت آن در روز جمعه به زیر 1300 دلار باز هم کاهش یافت و به 1285 دلار رسید. این در حالیست که قیمت دلار در بازار امروز ارز نیز همچنان روند نزولی خود را طی کرد و در کانال 12 هزار تومانی باقی ماند.

براساس گزارش ایسنا، یک منبع آگاه از مذاکرات تجاری آمریکا و چین به رویترز اظهار کرد: به نظر می‌رسد این قرارداد به واقعیت نزدیک شده و تهدید تعرفه‌های آمریکا روی کالاهای چینی را رفع می‌کنند، زیرا پکن قول تغییرات اقتصادی ساختاری و حذف تعرفه‌های تلافی‌جویانه را داده است.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت "آی جی مارکتس"، دلار هفته گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و قیمت طلا را پایین برد اما ما اکنون شاهد معکوس شدن این روند هستیم.

اقتصاد جهانی همچنان رشد آهسته‌ای را تجربه می‌کند و بانک‌های مرکزی باید برای پشتیبانی از اقتصادهایشان مداخله کنند که برای طلا موقعیت مناسبی برای افزایش در میان‌مدت را فراهم می‌کند و راه‌حل برای پایان دادن به جنگ تجاری نیز به بهبود دورنمای رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

دلار در معاملات روز جاری حدود ۰.۱ درصد در برابر ارزهای رقیب افت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که اعلام کرده سیاست پولی تحکیمی بانک مرکزی، عامل قوی شدن دلار و آسیب دیدن رقابت‌پذیری آمریکا بوده، تحت فشار کاهشی بیشتری قرار گرفته است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد طلا ممکن است حمایت در محدوده ۱۲۸۹ دلار را شکسته و تا سطح حمایتی بعدی که در ۱۲۷۱ دلار قرار دارد عقب‌نشینی کند.

قیمت طلا روز جمعه تحت تأثیر صعود بازارهای سهام جهانی، به پایین مرز ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد.

با افت قیمت طلا ذخایر صندوق "اس پی دی آی گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۱.۵۰ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش یک روز از دسامبر سال ۲۰۱۶ بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۱۳ اسفند ۱۳۹۷) تا ساعت 15، قیمت دلار برای فروش 13000 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12.600 تومان و 12.700 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14.950 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۷۲ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14.650 تومان و 14.750 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 350 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 420 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افت قیمت همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 401 هزار و 910 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 550 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.