کد مطلب: ۳۵۷۷۴۷

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۱۵ اسفند

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 15 اسفند

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افزایش شاخص دلار در بازارهای جهانی و رشد قیمت آن با افزایش روبرو شد و بر این اساس بهای هر گرم طلا بیش از 10 هزار تومان رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه متاثر از رشد شاخص دلار در بازارهای جهانی ناشی از انتشار اخبار مثبت بازار مسکن و بخش خدمات آمریکا بود. بر این اساس بهای جهانی طلا از پایین‌ترین رکورد پنج هفته اخیر خود فاصله گرفت و اندکی افزایش یافت اما باز هم در کانال 1280 دلاری در جا زد.

براساس گزارش ایسنا، بازارهای سهام آسیایی رشد روزهای اخیر خود را با صعود بازارهای سهام چین حفظ کردند اما تجدید تنش‌های منطقه‌ای، مانع از رشد گسترده آنها شد.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، قیمت طلا پس از افت شدیدی که تحت تأثیر رقابت دارایی‌های سودده پیدا کرد، تحکیم می‌شود. بازده اوراق قرضه اندکی افت کرده در حالی که دلار بالا رفته و بازارهای سهام با موانعی روبرو هستند. طلا در کوتاه مدت به خوبی پشتیبانی شده که ناشی از تغییر اعتماد و کندی اقتصاد جهانی است اما در کوتاه مدت همچنان با فشارهای کاهشی روبروست.

شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر که روز گذشته به آن صعود کرده بود، ایستاد.

تحلیلگران می‌گویند بازارها تحت تأثیر اختلافات تجاری آمریکا و چین اندکی محتاط شده‌اند و منتظر تحولات در مذاکرات میان دو اقتصاد بزرگ جهان هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده دونالد ترامپ توافق تجاری که ایده آل نباشد را رد خواهد کرد اما خاطرنشان کرده که کاخ سفید برای رسیدن به توافق تلاش می‌کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۱۵ اسفند ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۳،۳۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13.050 تومان و 13.150 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۱۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۴۶ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15000 تومان و 15.100 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19:30، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 495 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افت نسبی مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 413 هزار و 221 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 580 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.