کد مطلب: ۳۶۱۳۳۹

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۷ اسفند

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 27 اسفند

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر افزایش نسبی بهای جهانی طلا بود و بر این اساس بهای هر گرم طلای 18 عیار افزایش حدود 7 هزار تومانی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر رشد بازارهای سهام و کاهش تقاضا برای این فلز گرانبها، به زیر 1300 دلار در هر اونس رسید اما پس از ساعاتی در جایگاه 1305 دلاری قرار گرفت.

براساس گزارش ایسنا، بانک مرکزی آمریکا فردا سه شنبه نشست سیاست پولی خود را آغاز می‌کند و روز چهارشنبه با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، به آن پایان می‌دهد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس اظهار کرد: این نشست ممکن است نشست مهمی باشد. ما در ابتدای امسال شاهد موضع ملایم‌تر بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره بودیم. اگر بانک مرکزی آمریکا از این رویکرد عقب نشینی کرده و بخواهد نرخ‌های بهره را افزایش دهد، دلار آمریکا قوی‌تر شده و قیمت طلا تحت فشار کاهشی قرار می‌گیرد.

طلا دارایی بدون بازده است و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، هزینه نگهداری این فلز را بالا برده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

طبق آمار کمیسیون معاملات بازارهای آتی کالای آمریکا، معامله گران شمار قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به ۱۲ مارس برای سومین هفته متوالی کاهش دادند. این رفتار منعکس کننده افت تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید طلا است.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که روز دوشنبه مانع از افزایش قیمت طلا شد، صعود بازارهای سهام بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۲۷ اسفند ۱۳۹۷) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۲،۸۹۵ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12840 تومان و 12890 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۴،۸۰۴ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۵۷ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14750 تومان و 14800 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 630 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه طرح جدید با افزایش مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 422 هزار و 686 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 600 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.