خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۶۱۸۰

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۹ اسفند

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 9 اسفند

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به روند نزولی بهای جهانی طلا و قیمت دلار با کاهش نسبی مواجه بود و قیمت هر قطعه سکه یک گرمی 100 هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه همزمان با افزایش ارزش دلار پس از مذاکرات آمریکا و چین، کمترین رقم خود در 2 هفته گذشته را تجربه کرد و به 1320 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا در یک جلسه کنگره اظهار کرد: هنوز زود است نتیجه مذاکرات تجاری با پکن پیش‌بینی شود و آمریکا باید تهدید افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی را حتی در صورت بسته شدن توافق میان دو طرف، حفظ کند.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا هم در این باره اظهار کرد: ابهاماتی درباره توافق تجاری به وجود دارد و این مسئله باعث افزایش مجدد تقاضا برای دلار آمریکا به عنوان دارایی امن شده و تقاضا برای خرید طلا را محدود کرده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، در معاملات روز پنج‌شنبه از پایین‌ترین حد خود در سه هفته گذشته بهبود یافت.

به گفته شارما، در مجموع انتظار می‌رود طلا روند افزایشی داشته باشد و قیمت‌ها بین ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ و با توجه به نرخ دلار حرکت خواهند کرد. اما عامل حمایت کننده اصلی طلا، از جانب موضع ملایم بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره و اشتیاق بانک‌های مرکزی متعدد برای ذخیره‌سازی طلاست.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در جریان اظهاراتی که روز سه‌شنبه در برابر کمیته بانکی سنا داشت، تاکید کرد بانک مرکزی درباره افزایش نرخ‌های بهره شتاب به خرج نخواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین به نظاره تنش‌ها میان هند و پاکستان نشسته‌اند که وارد حملات تلافی‌جویانه شده‌اند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز 9 اسفند ۱۳۹۷، قیمت دلار برای فروش 13 هزار و 500 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13.100 تومان و 13.200 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15 هزار و 400 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۷۸ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15.200 تومان و 15.300 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 550 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 645 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به دیروز با کاهش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 428 هزار و 919 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 540 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 600 هزار تومان و 850 هزار تومان است که بهای نیم و ربع سکه نسبت به دیروز کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.