کد مطلب: ۳۴۹۲۲۰

قیمت طلا و ارز در بازار یازدهمین روز یازدهمین ماه سال

قیمت طلا و ارز در بازار یازدهمین روز یازدهمین ماه سال

قیمت طلا و سکه در بازار با وجود افزایش بهای جهانی طلا در پی کاهش ارزش دلار، روندی کاهشی داشت و نسبت به دیروز با افت قیمت روبرو بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه متاثر از جلسه شب گذشته فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره بود که باتوجه به افزایش نیافتن این نرخ، بهای طلا روند صعودی خود را ادامه داد و به 1323 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، نظرسنجی جدید رویترز نشان داد نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی و احتمال توقف روند تحکیم سیاست پولی آمریکا، قیمت طلا را در سال ۲۰۱۹ بالاتر خواهند برد.

پیش‌بینی شد قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ به ۱۳۵۰ دلار صعود خواهد کرد که پایین‌تر از اوج قیمت ۱۳۷۴.۹۱ دلار در سال ۲۰۱۶ و ۱۳۶۶.۰۷ دلار در سال میلادی گذشته است.

در سال ۲۰۱۸ طلا برای نخستین بار در سه سال اخیر به دلیل صعود بازارهای سهام و بالا رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، به کاهش سالانه تن داد. رشد ارزش دلار آمریکا باعث شد سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های بروند که سوددهی بهتری دارند.

اما طلا از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون موفق شده عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد و هفته جاری مرز ۱۳۰۰ دلار را شکست و به بالاترین رکورد در هشت ماه اخیر صعود کرد.

کندی رشد اقتصادی در چین و نقاط دیگر و اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، بازارهای سهام را از رکورد بالای سال گذشته پایین کشیده و نگرانی‌ها را نسبت به کندی اقتصادی جهانی گسترده برانگیخته که علاقه به طلا به عنوان دارایی مطمئن را احیا خواهد کرد.

در این بین اقتصاددانان می‌گویند بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ‌های بهره را آهسته خواهد کرد و استراتژیست‌های ارزی در نظرسنجی رویترز معتقد بودند که روند صعودی دلار تقریباً به پایان رسیده است. آنچه که این موضع خوش‌بینانه را تقویت کرده است، رشد حدود چهار میلیون اونس یا ۷.۶ درصدی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا از اکتبر سال گذشته است.

کارستن منکه، تحلیلگر شرکت جولیوس بائر اظهار کرد: ما شاهد بهبود طولانی مدت روند طلا هستیم. فاز نخست تحت تأثیر عادی شدن جو بازار معاملات آتی بوده که به نظر می‌رسد کامل شده و احتمال تحکیم کوتاه مدت وجود دارد. فاز دوم تحت تأثیر ضعف دلار آمریکا قرار دارد که از حدود اواسط سال آغاز خواهد شد و پس از آن فاز سوم شامل بازگشت تقاضا برای دارایی‌های مطمئن به دلیل نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصادی و تورم است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (11 بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش 11.850 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11 هزار و 800 تومان و 11 هزار و 850 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 13.950 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4831 تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13.850 تومان و 13.950 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 16:30، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و 160 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 50 هزار تومان است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با کاهش نسبی قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 372 هزار و 592 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 260 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 370 هزار تومان و 715 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.