کد مطلب: ۳۶۸۷۴۳

قیمت طلا و ارز پس از بیانیه نفتی کاخ سفید

قیمت طلا و ارز پس از بیانیه نفتی کاخ سفید

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر خبرهای مربوط به تمدید نشدن معافیت‌های نفتی ایران بود و در ساعات پایانی بازار، قیمت‌ها با روند صعودی مواجه شدند.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش تقاضا برای خرید این فلز گرانبها روندی صعودی داشت و به 1277 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: قیمت طلا هفته گذشته کاهش شدیدی را متحمل شد و آنچه اکنون اتفاق افتاده، تنها به دلیل افزایش خرید از سوی برخی سرمایه گذاران است که قیمت‌ها را بالا برده است. همچنین علت افزایش قیمت طلا، صعود قیمت‌های نفت در آستانه اعلام تصمیم آمریکا در خصوص تمدید معافیت‌ها از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، طلا از بالا رفتن قیمت‌های نفت به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی سود برده و اندکی افزایش پیدا کرده است. بازارهای سهام منطقه‌ای ممکن است در نتیجه تحولات ژئوپلیتیکی عقب‌گرد پیدا کنند و این مسئله به نفع طلا خواهد بود.

با این حال رشد ارزش دلار آمریکا در برابر پوند انگلیس که تحت تأثیر آمار اقتصادی مثبت روی داد، رشد قیمت طلا را محدود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد خرده‌فروشی آمریکا در مارس بیشترین افزایش را طی دو سال و نیم گذشته داشته است.

طلا یک دارایی بدون سوددهی است که در شرایط آشفتگی اقتصادی و سیاسی، به عنوان دارایی مطمئن مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند اما در زمان صعود بازارهای سهام، درخشش خود را از دست می‌دهد.

در این بین سرمایه‌گذاران به کاهش دارایی‌های خود در بازار طلا ادامه دادند. آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد سفته‌بازان شمار قراردادهای فروش خود را در هفته منتهی به ۱۶ آوریل افزایش داده‌اند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه به ۷۵۱.۶۸ تن کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان از ۲۶ اکتبر بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۳،۷۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13650 تومان و 13750 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۷۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۲۰ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15600 تومان و 15700 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 860 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 436 هزار و 537 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 680 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان و 960 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم

    اخبار بسیار دل گرم کننده ای میشنویم .
    هر دم از این باغ بری میرسد.
    بیچاره ملت ایران که باید . از هر سو ظلمی را متحمل گردد.
    و صدایش بیرون نیاید.
    خدا لعنت کند. عاملان این بدبختی و بیچارگی ملت ایران را
    چه عامل داخلی و چه عامل خارجی

    • احمد

      خود مردم عاملان هستن

  • تاریخ

    گوش بازار گوش به فرمان ترامپ را باید از بیخ و بن برید.