خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۸۳۲۳

قیمت ربع سکه ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۱

قیمت ربع سکه ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز 98/10/1

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به ثبات بهای جهانی طلا، تابع رشد نسبی نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت ربع سکه در رقم یک میلیون و 450 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا که جمعه شب بسته شد به رقم 1478 دلار در هر اونس رسیده بود، امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و ثابت ماند.

براساس گزارش کیتکو نیوز، استیو دان تحلیلگر و استراتژیست موسسه سرمایه گذاری Aberdeen Standard Investments در مصاحبه ای تاکید کرد: پایین بودن نرخ بهره و نااطمینانی بازار موجب جذب سرمایه گذاران بیشتری به بازار طلا خواهد شد و روند صعودی قیمت این فلز گرانبها همچنان حفظ می شود.

وی در ادامه افزود: نیروهای ساختاری و بنیادین مهمی وجود دارد که می تواند موجب تقویت و حمایت قیمت طلا در سال 2020 شود. قیمت هر اونس طلا می تواند تا پایان سال آینده به 1700 دلار افزایش یابد. نااطمینانی های سیاسی می تواند سرمایه گذاران زیادی را به بازار طلا جذب کند.

این تحلیلگر بین المللی اظهار کرد: در حالی که بازار سهام به اوج رونق خود رسیده است، سرمایه گذاران این سئوال را مطرح می کنند که این رونق تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ نه تنها نااطمینانی سرمایه گذاران نسبت به بازار سهام ادامه خواهد یافت بلکه پایین بودن نرخ بهره واقعی نیز عامل مهمی برای ورود سرمایه گذاران به بازار طلا خواهد بود.

وی گفت: گرچه تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین ظاهرا کاهش یافته است ولی به نظر من این مساله در سال 2020 نیز ادامه خواهد داشت. البته طلا طی ماه های آینده با چالش‌هایی نیز روبرو خواهد بود که فقدان تورم یکی از مهمترین این چالش ها به شمار می رود. اگر طلا بخواهد در محدوده 1700 تا 1800 دلاری تثبیت شود، تورم در اقتصاد جهانی باید افزایش یابد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۱ تا ساعت 17، 12,986 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12880 تومان و 12980 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 14,250 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4652 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14150 تومان و 14250 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 490 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 510 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 459 هزار و 853 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 910 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر خیلی مسخره میاد که طلا طی چند ماه۴ تا ۵ برابر شده تازه بدون مالیات و اجرت ساخت و….