کد مطلب: ۴۱۹۱۷۴

قیمت طلا به گرمی ۴۶۷۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۴

قیمت طلا به گرمی 467000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/10/4

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر افزایش نسبی جهانی طلا و افت محدود نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 467 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز چهارشنبه پیش از آغاز تعطیلات کریسمس در بازارهای جهانی با افزایش چشمگیری روبرو شد و بار دیگر به بالاتر از 1500 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش خبرگزاری کیتکو، طبق گفته گروه بانکی نیوزیلند و استرالیا، انتظار می‌رود بخش فلزهای گران­بها، در دومین سال پیاپی، از دیگر اقلام پیشی بگیرد و در سال 2020، نرخ 1.620 دلار را رد کند.

دنیل هینس، استراتژیست ارشد کالاهای معاملاتی و سونی کوماری، استراتژیست محصولات گروه بانکی نیوزیلند و استرالیا اظهار کردند: فلزهای گران­بها در جایگاهی قرار دارند که به راحتی در سال 2020 برای دومین سال پیاپی از دیگر اقلام پیشی خواهند گرفت.

گروه بانکی نیوزیلند و استرالیا پیش بینی می‌کند که طلا در سال پیش رو روندی صعودی را پیش گیرد و در ماه دسامبر به 1.620 دلار برسد.

تحلیلگران این بانک اعلام کردند: نمودارهای طلای ما برای سال آینده 1.600 دلار در هر انس را نشان می‌دهند. مدل تحلیل ما که بر پایه نرخ‌های بهره، دلار آمریکا و تورم مورد انتظار است، ارزش طلا را 1.470 دلار در هر انس نشان می‌دهد. تنها با کمی افت ارزش دلار و افزایش ناچیز دیگر دارایی ها، طلا در سال 2020 نرخ 1.60 دلار را رد خواهد کرد.

طبق چشم انداز گروه بانکی نیوزیلند و استرالیا، فاصله گرفتن از دارایی‌های دلار محور و عدم اطمینان از وضعیت نهایی جغرافیای سیاسی کنونی، تنها بخشی از عوامل اصلی در تثبیت قیمت طلا می باشند.

هینس و کوماری، استراتژیست‌های بانک یاد شده ادامه دادند: با وجود افزایش عدم اطمینان از سرانجام تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و همینطور اختلافات تجاری میان آمریکا و چین در سال 2019، ما بر این باوریم که ریسک‌های اقتصاد خرد و تنش‌های جغرافیای سیاسی در سال پیش رو نیز بالا خواهند بود. فاصله گرفتن از دارایی های دلار محور اشتیاق سرمایه گذاران را برای طلا افزایش خواهد داد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از ریسک‌هایی است که می‌بایست بادقت دنبال شود چرا که مستقیما بازار مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با وجود احتمال نتایج متفاوت از این رویداد مهم، به احتمال زیاد بازاری متلاطم را شاهد خواهیم بود و این امر جایگاه اقلام باثبات را در سال پیش رو مستحکم خواهد نمود.

همچنین افزایش پوپولیسم در سراسر جهان، سبد اوراق بهادار شما را به سمت طلا سوق خواهد داد. چشم انداز گروه بانکی نیوزیلند و استرالیا بر این امر اشاره دارد که روند جغرافیای سیاسی به سوی تقسیم بندی جهانی و پوپولیسم، همچنان به عدم اطمینان دامن خواهد زد و باعث رشد طلا خواهد شد.

نرخ بهره کمتر در مقیاس جهانی در سال آینده به نفع فلز زرد عمل خواهد کرد. هینس و کوماری ادامه دادند: وقفه در افزایش نرخ بهره بانک فدرال، میل سرمایه گذاران را کاهش نخواهد داد و تورم ثابت یا رو به افزایش در سال آینده نرخ بهره را پایین نگه خواهد داشت.

گروه بانکی نیوزیلند و استرالیا اضافه کرد که یکی از عواملی که در افزایش قیمت طلا به 1.600 دلار در هر انس در سال 2020 موثر خواهد بود، افت ارزش دلار آمریکا است.

گروه بانکی نیوزیلند و استرالیا اظهار کرد، تمایل به سوی دلار آمریکا با توجه به ریسک‌های جغرافیای سیاسی، در سال 2020 کاهش خواهد یافت. با کمی تغییر در سیاست مالی، انتظار می‌رود که دلار به تثبیت برسد و در بازه ای با تغییرات نامحسوس معامله شود. انتظار ما این است که یورو از دلار پیشی بگیرد.

میزان تقاضای طلا آسیا می‌بایست به دقت دنبال شود. واردات طلای هند تنها بین ماه‌های جولای و اکتبر سال 2019 و در زمان افزایش قیمت ها 53 درصد بوده است.

تحلیلگران بانکی نیوزیلند و استرالیا اضافه کردند: در سال 2020 برای تعیین تکلیف طلاهای موجود در بازار در قالب جواهرات و متعادل سازی خرید های بانک مرکزی، تقاضای سرمایه گذاری بیشتری مورد نیاز است.

یکی از ریسک‌های اصلی در برابر قیمت بالاتر طلا، وجود سرمایه گذاران متعدد است که ممکن است میزان تقاضا را در سال 2020 افزایش دهد و این امر ممکن است تا حدی قیمت‌ها را کاهش دهد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ تا ساعت 18، 12,970 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12870 تومان و 12970 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 14,258 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4657 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14150 تومان و 14250 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 570 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 575 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 467 هزار و 240 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 910 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایا طلا گرانتر هم میشود؟