کد مطلب: ۴۱۹۱۵۷

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

فقط طلا گران شد / وام مسکن رسما افزایش یافت / آینده قیمت نفت چه خواهد شد؟

فقط طلا گران شد / وام مسکن رسما افزایش یافت / آینده قیمت نفت چه خواهد شد؟

قیمت دلار در بازار امروز نزولی و قیمت طلا صعودی شد. در همین حال در بازار سهام نیز شاخص بورس روندی متفاوت از دیروز داشت و نزولی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 0.1 درصد کاهش، 12 هزار و 970 تومان اعلام شده است.

اما قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه چهارم دی ماه تا ساعت ۱۶ با سه هزار و 500 تومان افزایش به 467 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد هم امروز چهارشنبه چهارم دی ماه تا ساعت ۱۶ با 26 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 568 هزار تومان رسید.

در این شرایط بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

شاخص کل بورس با افتی ۱۱۷۰ واحدی در کانال ۳۶۱ هزار متوقف شد، اما شاخص کل هم وزن رشدی ۷۱۶ واحدی را تجربه کرد و در کانال ۱۱۴ هزار متوقف شد.

4 دی 1

بازار سهام امروز روندی نزولی را پشت سر گذاشت.

اعلام آخرین خبرها از مسکن ملی، احتمال قطع اینترنت در فردا، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه دخالتی در نرخ ارز صرافی‌ها نداریم، سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت برای هر نیازی توان پرداخت ارز را دارد، راه‌اندازی سرویس هوایی اسنپ در آینده و معرفی آلوده‌ترین مناطق تهران از مهمترین اخبار امروز بودند.

همچنین امروز وام مسکن افزایش یافت.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد و هر زوج می‌توانند حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

نرخ سود این تسهیلات ۱۷٫۵ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله اعلام شده است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از جزئیات بیشتر این تصمیم حاکی از آن است که در سیستم تسهیلات بانکی دو نرخ سود عادی و پلکانی وجود دارد که در حالت عادی زوج‌ها در پایان این ۱۲ سال باید مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان پول به بانک برگردانند.

احتمالا میزان اقساط این وام برای ۲۰۰ میلیون تومان وام، قسط ماهانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، همچنین برای جعاله ۴۰ میلیون تومان باید ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند که پنج ساله بازپرداخت می‌شود.

به عبارتی دیگر زوج‌ها در پنج سال اول بازپرداخت این وام، باید ماهانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند، چون در پایان پنج سال اول جعاله تسویه می‌شود مبلغ قسط به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در همین مورد یک مقام آگاه بانکی از تغییر نوع تسهیلات بانکی به سازندگان واحدهای مسکونی خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: ما در گذشته برای سازندگان مسکن سقف تسهیلات داشتیم، مثلا برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌دادیم؛ اما با روش جدید بانک مسکن تا سقف ۸۰ درصد هزینه ساخت به سازندگان تسهیلات می‌دهد.

در همین حال درباره آینده قیمت نفت، جی‌پی مورگن پیش‌بینی کرده است که هر بشکه نفت خام برنت در سال آینده ۶۴٫۵۰ دلار به‌ازای هر بشکه خواهد بود. موسسه گلدمن سَکس هم اخیرا چشم‌انداز خود از قیمت نفت را برای سال آینده تغییر و به ۶۳ دلار افزایش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.