خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۰۸۰۴

قیمت نیم سکه به ۲۳۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۲

قیمت نیم سکه به 2300000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/2

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر کاهش نرخ ارز و ثبات نسبی بهای جهانی طلا بود که بر این اساس قیمت نیم سکه به 2 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با افزایش تقاضا برای فلز زرد روند صعودی خود را آغاز کرد و به 1426 دلار در هر اونس بازگشت.

براساس گزارش ایسنا، مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت «سی ام سی مارکتس» اظهار کرد: تنش‌های ژئوپلیتکی و بدبینی نسبت به نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین تقاضا برای خرید طلا را تقویت کرده است. از سوی دیگر رشد شاخص دلار آمریکا، تاثیر منفی روی قیمتهای طلا داشته است.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در بالاترین حد پنج هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

در عرصه تجارت، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، اعلام کرد هفته آینده برای دیدار با مقامات چینی و رسیدن به توافق برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت میان دو اقتصاد بزرگ جهان، به پکن سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر هستند بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست پولی پنج شنبه هفته جاری تسهیل سیاست پولی خود را اعلام کند در حالی که انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در نشست ۳۱ ژوییه خود نرخ‌های بهره را کاهش دهد اما انتظارات برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره تعدیل شده است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۲۵ درصد کاهش یافت و به ۸۲۳.۱۳ تن رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد: هر اونس طلا در محدوده ۱۴۱۲ تا ۱۴۲۷ دلار خنثی به نظر می‌رسد و با خروج از این محدوده، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 12,198 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12100 تومان و 12200 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بانک مرکزی 4680 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13850 تومان و 13950 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 150 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 215 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 407 هزار و 681 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 470 هزار تومان و 960 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.