کد مطلب: ۳۹۹۳۳۹

قیمت سکه امامی به ۴۱۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۲۰

قیمت سکه امامی به 4100000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/6/20

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش بهای جهانی طلا و ثبات نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت سکه امامی به چهار میلیون و 100 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا که برای چهار روز متوالی کاهش یافته بود امروز چهارشنبه در محدوده 1490 دلار در هر اونس ثابت ماند و تغییر چندانی نداشت.

براساس گزارش ایسنا، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۹۸ دلار ایستاد.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت «سی ام سی مارکتس» اظهار کرد که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود نرخ‌های بهره را کاهش دهد و سرمایه‌گذاران روی چنین اقدامی کاملا حساب کرده‌اند و با توجه به افت اخیر قیمت طلا، سرمایه گذاران از این فرصت برای خرید بهره برده‌اند.

قیمت طلا از چهارم سپتامبر که به رکورد ۱۵۵۷ دلار صعود کرد، بیش از چهار درصد یا بیش از ۶۰ دلار ریزش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر نشست روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا برای مشاهده تصمیم سیاست پولی این بانک هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی بسته محرک مالی جدیدی تصویب کند. همچنین پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا هفته آینده نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

قیمت طلا از ماه مه که به رکورد پایین ۱۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرد، تحت تاثیر تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، حدود ۱۸ درصد یا بیش از ۲۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

در بخش تجاری، یک مشاور ارشد کاخ سفید انتظارات برای دور بعدی مذاکرات تجاری آمریکا و چین را تعدیل کرد و از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها خواست درباره حل اختلافات تجاری با چین صبور باشند.

جنگ جهانی میان آمریکا و چین از زمانی که بیش از یک سال پیش آغاز شد، بازارهای جهانی را ملتهب کرده و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته است. با این حال بازارها از تصمیم دو کشور برای برگزاری مذاکرات تجاری در اوایل ماه آینده در واشنگتن دلگرم شده‌اند. شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه ثابت بود در حالی که بازارهای سهام آسیایی در سطح بالاتری ایستادند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری با شکستن حمایت در سطح ۱۴۹۷ دلار، همچنان عقب‌نشینی به سطح ۱۴۵۳ دلار را هدف گرفته است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۶/۲۰ قیمت دلار تا ساعت 18، 11,598 تومان اعلام شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11500 تومان و 11600 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو 12,850 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت یورو را 4640 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12750 تومان و 12850 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 80 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 100 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز یکشنبه کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 413 هزار و 683 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 100 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 300 هزار تومان و 920 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.