کد مطلب: ۴۰۸۵۳۴

قیمت سکه به ۳۹۹۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۸/۱۳

قیمت سکه به 3990000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/13

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افت نسبی قیمت فلز گرانبها و ثبات نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام به سه میلیون و 990 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با توجه به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و بهبود اشتغال بازار آمریکا با افت نسبی روبرو شد و به 1510 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، آمریکا و چین روز جمعه اعلام کردند در پایان دادن به جنگ تجاری ۱۶ ماهه‌ای که به اقتصاد جهانی آسیب زده است، پیشرفت کرده‌اند و مقامات آمریکایی اعلام کردند ماه جاری ممکن است توافقی امضا شود.

بازارها همچنین از آمار اقتصادی مثبتی که هفته گذشته منتشر شد و نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصادی را تا حدودی تخفیف داد، دلگرم شدند. گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در اکتبر ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کرده که بالاتر از برآورد ۷۵ هزار شغل جدید از سوی اقتصاددانان بود اما نرخ بیکاری همان طور که پیش بینی شده بود، به ۳.۶ درصد رشد کرد.

به گفته مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار شرکت "سی ام سی مارکتس"، جو بازار در کوتاه مدت بهتر از آن است که سرمایه گذاران بخواهند به طلا توجه کنند و البته افت ارزش دلار، کاهش قیمت طلا را محدودتر کرده است. اما در بلندمدت فضا برای افزایش قیمت طلا وجود دارد زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا سال میلادی آینده نرخ‌های بهره را برای تحکیم اقتصاد و بهبود اعتماد بازار، کاهش دهد.

بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته نرخ‌های بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری کاهش داد اما اعلام کرد تا زمانی که نشانه‌ای از وخامت بیشتر اوضاع مشاهده نکند، کاهش بیشتری در نرخ‌های بهره صورت نخواهد داد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر با کاهش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است، سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را جذاب‌تر می‌کند.

دلار روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال مثبت آمریکا، تلاش کرد صعود کند اما نظرسنجی نه چندان مطلوب از بخش تولید مانع از بهبود ارزش این ارز شد.

دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در ۹۷.۲۱۸ واحد ایستاد در حالی که روز جمعه به ۹۷.۱۰۷ واحد سقوط کرده بود که پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر به شمار رفت.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه تحت تاثیر خوش بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آمار اشتغال مثبت آمریکا به بالاترین حد در ۱۴ ماه گذشته صعود کردند.

طبق تحلیل فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح ۱۵۱۹ دلار را بشکند و شکستن این قیمت زمینه را برای پیشروی این فلز تا سطح ۱۵۳۴ دلار فراهم می‌کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۱۳ تا ساعت 17، 11,291 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11200 تومان و 11300 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,598 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4691 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12500 تومان و 12600 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 990 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و 990 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افت نسبی مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 408 هزار و 143 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 80 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 280 هزار تومان و 840 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.