کد مطلب: ۴۱۳۳۵۳

قیمت سکه امامی به ۴۳۵۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۶

قیمت سکه امامی به 43550000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/6

قیمت طلا و سکه در بازار امروز علی‌رغم کاهش نرخ ارز و افت نسبی بهای جهانی طلا افزایش یافت و بر این اساس قیمت سکه امامی به چهار میلیون و 355 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره نزدیک بودن توافق تجاری مقدماتی با چین کاهش یافت و به 1455 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، پس از این که مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی اعلام کردند دو کشور توافق کرده‌اند به مذاکره درباره مسائل باقی مانده ادامه دهند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن و پکن به توافق در خصوص فاز اول توافق تجاری نزدیک شده‌اند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس اظهار کرد: همه از این که یک مکالمه تلفنی میان مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و چین وجود داشته، بسیار خوش بین هستند. با این حال در مقطع فعلی بازارها واکنش قابل توجهی نخواهند داشت مگر این که توافق امضا شود.

بازارهای سهام آسیایی حرکت وال استریت که تحت تاثیر اخبار تجاری مثبت به رکورد بالای جدیدی صعود کرد را دنبال کرده و صعود کردند و ارزش دلار آمریکا هم افزایش پیدا کرد.

سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که لوایح قانونی تصویب شده از سوی آمریکا در حمایت از اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ، مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین را به خطر بیاندازد.

در این بین، آمار اقتصادی چین نشان داد سود شرکتهای صنعتی در اکتبر به پایینت‌رین حد در هشت ماه اخیر سقوط کرده است. اعتماد مصرفی آمریکا هم در نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشت.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

به گفته اسپیواک، اگر بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرده که به کاهش نرخ‌های بهره ادامه نخواهد داد، در این موضع بماند آمار اقتصادی ضعیف هیچ تاثیری روی قیمت طلا نخواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا امسال سه دور نرخ‌های بهره را به منظور حمایت از رشد اقتصادی کاهش داده است اما پس از نشست اکتبر، سیاستگذاران آمریکایی اعلام کردند تا زمانی که نشانه جدی از وخامت اوضاع اقتصادی مشاهده نکنند، نرخ‌های بهره را پایین‌تر نخواهند برد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۴۵۵ دلار را تست کند و اگر پایین این قیمت شکسته شود، به محدوده بین ۱۴۱۷ تا ۱۴۴۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۶ تا ساعت 18، 12,250 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12150 تومان و 12250 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 13,445 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4625 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13350 تومان و 13450 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 270 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 355 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 431 هزار و 689 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 260 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 430 هزار تومان و 860 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رئیس بانک مرکزی کجایی، دقیقا کجایی، بهتره بجای تفسیرهای آنچنانی کمی در بازار قدم بزنی و واقعیت‌ها رو از نزدیک ببینی

  • ناشناس

    چرا کمتر نمیشه کرون هس باید کمتر شه ک ادم اگه بخواد بگیره بتونه بگیره سعی کنید کمتر شه شماها میتونید این کار کنین تشکر